Stran 1 od 2
K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: Po Okt 20, 2025 14:14
Napisal/-a hrošč
Iščem pomožni izvenkrmni motor, ki bo uporabljen tudi za tender. Zaradi teže najraje kaj dvotaktnega, ali pa najlažjo možno 4taktno varianto, moči 2.5-3.5. Nekaj zanesljivega z ne preveč naklepanimi urami. Trenutno imam T3.5, sicer še dela, ampak ga počasi jemlje hudič in se mi ne da več z njim ukvarjati...
Bo kdo kaj podobnega prodajal v kratkem?
Gledal sem tudi kaj podobnega, skoraj novega:
https://www.njuskalo.hr/vanbrodski-moto ... s-48417414Se mi zdi, da sem na forumu za tele Suzukije zasledil dobre komentarje.
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: Po Okt 20, 2025 15:56
Napisal/-a alesjo
To je dober mlinček, jaz imam hondico in je tudi ok, še bolj mi je všeč ker je zračno hlajena in se ni treba ukvarjat z menjavo impelerja, nič ne fališ če uzameš enga al pa druzga

l.p.alesjo
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: Po Okt 20, 2025 19:42
Napisal/-a scaniamp
Suzuki DT5Y 5HP 2taktni teža 21kg. Pravkar iz servisa tako da je pripravljen za tankaj in vozi. Cena 350€ zadnja ob ogledu. Služil kot motor za byboat.
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: Po Okt 20, 2025 20:33
Napisal/-a NASA
hrošč napisal/-a:Iščem pomožni izvenkrmni motor, ki bo uporabljen tudi za tender. Zaradi teže najraje kaj dvotaktnega, ali pa najlažjo možno 4taktno varianto, moči 2.5-3.5. Nekaj zanesljivega z ne preveč naklepanimi urami. Trenutno imam T3.5, sicer še dela, ampak ga počasi jemlje hudič in se mi ne da več z njim ukvarjati...
Bo kdo kaj podobnega prodajal v kratkem?
Gledal sem tudi kaj podobnega, skoraj novega:
https://www.njuskalo.hr/vanbrodski-moto ... s-48417414Se mi zdi, da sem na forumu za tele Suzukije zasledil dobre komentarje.
Jaz sem poizkusil s kombinacijo motor za tender oz. rezervni motor, kar se ni obneslo
Tender 1.8m Gumar ...Yamaha 5 ....jadrnica 7.7m
Imam Yamaho dolga noga, kar pa je bilo kot kaže za tender pretežko. Ko sem dal gas je motor postal trd za manevriranje
Nabavil sem Marinerja 2,5 al nekaj takega. Nisem še sprobal kako gre z njim
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: Po Okt 20, 2025 20:42
Napisal/-a MareC
fantje, samo kratka noga pride v poštev za take kavne mlinčke
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: Po Okt 20, 2025 21:30
Napisal/-a hrošč
scaniamp napisal/-a:Suzuki DT5Y 5HP 2taktni teža 21kg. Pravkar iz servisa tako da je pripravljen za tankaj in vozi. Cena 350€ zadnja ob ogledu. Služil kot motor za byboat.
Hvala za ponudbo, a je malo premocan oz. pretezak. Imam namrec 1.8m byboat in slabih 7m jadrnico.
Meni gre po mirnem seveda s Tomos 3.5 kratka noga barka dobre tri vozle. Ker realno Tomos nima 3km ampak manj, je verjetno ekvivalentno kakemu novejsemu 2.5km. Kak konj vec sicer ni narobe, ampak potem ze teza raste, sploh pri 4t. Imam pa provizorij nosilec dovolj nizko montiran, da ce ni nekih valov je kratka noga dovolj. V vetru in valovih z mlinckom itak nimas kaj...
Takole gre
https://drive.google.com/file/d/153t0pF ... p=drivesdk
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: To Okt 21, 2025 00:04
Napisal/-a modro morje
Problem jadrnice in tenderja je tudi v tem, da je treba "tenderski" motorček pred vsakim nadaljevanjem plovbe vzet dol s tenderja, ga nataknit na neko stojalo-ograjo na jadrnici, in na naslednjem postanku ponovno na tender. Za tiste, ki nismo več rosno mladi, je teža motorčka zelo pomembna. Poleg tega mora imet dobro ročko za prenašanje. Imam recimo en dvotaktni Suzuki DT2, ki sicer solidno dela, vendar nima ročke, in ga je treba držat z obema rokama, kar je recept za padec v vodo skupaj z motorjem. Ko sem sam imel zgoraj navedeni problem, sem bral reviewe na Youtubu, evo tuki recimo eden:
https://www.youtube.com/watch?v=TNiakD5PfqM. Izbral sem Suzuki 2.5 DF, ki naj bi bil z okoli 16 kg najlažji v kategoriji 2.5KM. Moja jadrnica je sicer precej večja od avorja te teme, pa vendar gre s tem Suzukijem 3.5 vozle pri polnem gasu, seveda pri mirnem morju, evo tuki video:
https://youtu.be/7_T5x6ghSJk. Jadrnica 10.7m, 5.5 tone. Nov motorček je okoli jurja, najbrž se rabljeni dobijo kej cenej.
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: To Okt 21, 2025 07:10
Napisal/-a Grega295
modro morje napisal/-a:Problem jadrnice in tenderja je tudi v tem, da je treba "tenderski" motorček pred vsakim nadaljevanjem plovbe vzet dol s tenderja, ga nataknit na neko stojalo-ograjo na jadrnici, in na naslednjem postanku ponovno na tender. Za tiste, ki nismo več rosno mladi, je teža motorčka zelo pomembna. Poleg tega mora imet dobro ročko za prenašanje. Imam recimo en dvotaktni Suzuki DT2, ki sicer solidno dela, vendar nima ročke, in ga je treba držat z obema rokama, kar je recept za padec v vodo skupaj z motorjem. Ko sem sam imel zgoraj navedeni problem, sem bral reviewe na Youtubu, evo tuki recimo eden:
https://www.youtube.com/watch?v=TNiakD5PfqM. Izbral sem Suzuki 2.5 DF, ki naj bi bil z okoli 16 kg najlažji v kategoriji 2.5KM. Moja jadrnica je sicer precej večja od avorja te teme, pa vendar gre s tem Suzukijem 3.5 vozle pri polnem gasu, seveda pri mirnem morju, evo tuki video:
https://youtu.be/7_T5x6ghSJk. Jadrnica 10.7m, 5.5 tone. Nov motorček je okoli jurja, najbrž se rabljeni dobijo kej cenej.
MM - je motor s kratko al dolgo nogo?
Nasplošno, za ta namen - npr. pomoč pri vplutju v marino ob odpovedi dizla na jadrnici - je bolj primerna kratka al dolga noga? (gledam še zgoraj odgovor MareC)
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: To Okt 21, 2025 07:44
Napisal/-a CAR
Tudi jaz imam Suzuki 2,5 že 10 let in dela odlično. Vsako jesen ga operem s sladko vodo, očistim dizi uplinjača ter zamenjam olje v peti.. Je lahek, ima fino ročko za dvigovanje in je tišji kot zračno hlajeni.
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: To Okt 21, 2025 08:43
Napisal/-a NASA
Grega295 napisal/-a:modro morje napisal/-a:Problem jadrnice in tenderja je tudi v tem, da je treba "tenderski" motorček pred vsakim nadaljevanjem plovbe vzet dol s tenderja, ga nataknit na neko stojalo-ograjo na jadrnici, in na naslednjem postanku ponovno na tender. Za tiste, ki nismo več rosno mladi, je teža motorčka zelo pomembna. Poleg tega mora imet dobro ročko za prenašanje. Imam recimo en dvotaktni Suzuki DT2, ki sicer solidno dela, vendar nima ročke, in ga je treba držat z obema rokama, kar je recept za padec v vodo skupaj z motorjem. Ko sem sam imel zgoraj navedeni problem, sem bral reviewe na Youtubu, evo tuki recimo eden:
https://www.youtube.com/watch?v=TNiakD5PfqM. Izbral sem Suzuki 2.5 DF, ki naj bi bil z okoli 16 kg najlažji v kategoriji 2.5KM. Moja jadrnica je sicer precej večja od avorja te teme, pa vendar gre s tem Suzukijem 3.5 vozle pri polnem gasu, seveda pri mirnem morju, evo tuki video:
https://youtu.be/7_T5x6ghSJk. Jadrnica 10.7m, 5.5 tone. Nov motorček je okoli jurja, najbrž se rabljeni dobijo kej cenej.
MM - je motor s kratko al dolgo nogo?
Nasplošno, za ta namen - npr. pomoč pri vplutju v marino ob odpovedi dizla na jadrnici - je bolj primerna kratka al dolga noga? (gledam še zgoraj odgovor MareC)
Običajno naj bi bilo: za tender kratka, za barko pa dolga noga
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: To Okt 21, 2025 10:24
Napisal/-a MKN
modro morje napisal/-a:Problem jadrnice in tenderja je tudi v tem, da je treba "tenderski" motorček pred vsakim nadaljevanjem plovbe vzet dol s tenderja, ga nataknit na neko stojalo-ograjo na jadrnici, in na naslednjem postanku ponovno na tender. Za tiste, ki nismo več rosno mladi, je teža motorčka zelo pomembna.
Za ta namen imam jaz na zadnji ograji dvigalo/skripec, ki omogoča enostavno spuščanje in dviganje. Žena motor sama spusti meni na čoln, direktno na krmno steno ali ga dvigne nazaj na barko. Dvignem ali spustim ga lahko tudi sam, ker ima dvigalo štoper, ki drži viseči motor v željeni legi. Vse skupaj gre brez težav. Motor je Suzuki 2,5.
MKN
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: To Okt 21, 2025 14:46
Napisal/-a alesjo
Jaz imam hondo 2,5, ki je najlažji 4taktni motor, teže le 14kg, ponavadi ga lepo z eno roko nataknem na tender, imam pa tudi štrik na ograjci, če ga je treba zadržat le v primeru valovanja.
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: To Okt 21, 2025 14:53
Napisal/-a modro morje
Grega295 napisal/-a:MM - je motor s kratko al dolgo nogo? Nasplošno, za ta namen - npr. pomoč pri vplutju v marino ob odpovedi dizla na jadrnici - je bolj primerna kratka al dolga noga? (gledam še zgoraj odgovor MareC)
Kot so že napisali kolegi: za tender je boljša kratka noga, za montažo na krmo jadrnice pa bi bla boljša dolga, to pa zato, ker je malo verjetno, da se boš po čist mirnem morju pelu, in bo nevarnost, da motor zalije nek val.
Moj ma kratko nogo, scenarij bi bil, da se pripeljem v bližino pristanišča na jadra, pa motor dam na krmo šele zadnji trenutek, ko sem že v nekem relativnem zavetju.
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: To Okt 21, 2025 16:01
Napisal/-a NASA
Zakaj se vsi slepimo, da bo mašina odpovedala v lepem vremenu?
Tudi sam sem med njimi
Pri nas jadralcih verjetno odpove nekje proti koncu dneva. Ko se vračamo k obali, pred vplutjem, skratka ko res ni treba in najmanj pričakuješ
Re: K: pomožni izvenkrmni motor
Objavljeno: To Okt 21, 2025 20:13
Napisal/-a hrošč
NASA napisal/-a:Zakaj se vsi slepimo, da bo mašina odpovedala v lepem vremenu?
Ker nam je lažje pri srcu?

Nekako verjetno imamo scenarij, če bo veter bomo itak lahko jadrali, če bo mirno pa pomožni motor. Itak pa nikoli ni pravi trenutek, jasno...
Skratka, nekako ste me prepričali za takega Suzukija, malo rabljenega ali kar novega. Teža, zanesljivost...tekom zime je čas, da kaj najdem.