Popravilo teaca in fuge
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5350
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Popravilo teaca in fuge
Ne vem kaj te skrbi, kajti tako pripravljeno ploščo na podlago zalepiš prav tako s poliiretansko maso. Za zalepit ploščo na podlago ni dobro uporabit lepilne ampak zelo dobro drži tesnilna poliuretanska zalivna masa. Mi je bilo žal, da sem ob prvi obnovi lepil s Sika 292, ker nisem mogel nazadnje ničesar odstraniti brez poškodb. Sedaj sem zato vse lepil rajr na Sika 291, ki je namenjena samo tesnenju ampak zalepi zelo močno le da je tak spoj možno tudi še nekako odstraniti brez, da bi odtrgal gornje plasti barke.
Če se lepo pobrusi površino in nanese primer potem fuga, ko se posuši drži ko vrag in ne bo se odtrgalo tudi, če boš ploščo nosil naokoli. Prednost tega sistema je tudi v tem, da tako podlago lahko na barki vsake toliko malo pobrusiš pa bo še dolgo kot novo. Tik s fugo do tal bo imel veliko daljšo življensko dobo saj je veliko več mesa za brušenje.
Če se lepo pobrusi površino in nanese primer potem fuga, ko se posuši drži ko vrag in ne bo se odtrgalo tudi, če boš ploščo nosil naokoli. Prednost tega sistema je tudi v tem, da tako podlago lahko na barki vsake toliko malo pobrusiš pa bo še dolgo kot novo. Tik s fugo do tal bo imel veliko daljšo življensko dobo saj je veliko več mesa za brušenje.
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Po Jan 09, 2023 18:33, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Popravilo teaca in fuge
sam sem lepil letvice tako da sem jih nalepil na karton in z fugo do dna zalepil letvice med seboj ,potem sem porezal višek kenta zgoraj in podlago oz karton ,odbrusil na mizarski brusilki ,potem sem pobrusil še zgoraj in vse skupaj z kentom nalepil na plastiko.
- modro morje
- Viceadmiral
- Prispevkov: 430
- Pridružen: Ne Jan 21, 2018 11:54
- Kraj: Ljubljana - Krk
Re: POPRAVILO TIKA (moderatorji bi lahko naslov popravili)
Meni je profič Jernej takole svetoval, kot kaže spodnja slika (presek), pa sem z njegovo pomočjo potem tudi tako naredil:Tadejko napisal/-a:Ko se fuga posuši, se seveda drži samo dveh letvic. Bond breaking tape pa so vstavljali v fuge, da bi preprečili povezavo med fugo in podlago. Sedaj pa vprašanje: ko izdelano "ploščo" položiš na klop in jo prilepiš, ali se ne bo takrat fuga prilepila tudi na lepilo na podlagi? Ali to s sodobnimi fugirnimi masami ni več problem?

Bistvo je, da je tikova letvica tako zrezana, da se spodaj še drži 4 x 1mm. Letvica se s klamfico pribije na podlago (ravna lesena plošča, recimo iverna vrata od kake stare omare), recimo na vsakih 400 mm. Pri tem košček 4x1mm rad malo poči, vendar nič zato. Nato k prejšnji položiš novo letvico, in jo spet priklamfaš, Itd. Nato naneseš Sika prajmer 290 DC za les v utor, nanašaš s čopičem. Ko se posuši, pa s pištolo zapolniš fuge s Siko 290 DC Pro, seveda zelo pomaga profi pnevmatska pištola, sicer se pa matraš z ročno. Ko se tole spet posuši, pa Sika v fugah že močno drži skupaj in poveže letvice v ploščo, ki jo previdno odtrgaš od podlage. Spodnja stran je morda malo poškodovana na mestih klamfic, vendar nič zato. No, zdej je pa spet dobro, da maš profi tračno brusno mašino, da celo ploščo spustiš skozi naenkrat, da se zgornja stran lepo enakomerno zbrusi. Če nimaš te možnosti, pol pa je treba siko zgoraj odstranjevat recimo z olfičem, pa pol brusit z ročnim orodjem. Dimenzije so približne, bi moral res ponovno zmerit, da bi zadel v mm. Ne rabiš nobenga tejpa.
Na podlago (na tla v kokpitu in klopce) lepiš z Siko 298 FC, prej pa očistiš z acetonom in namažeš s prajmerjem 206 G+P.
Mislim, da je princip kar posrečen (na podlagi dolgoletnih izkušenj, ne mojih), namreč spodaj 1mm debela letvica se pri raztezanju tika polomi/zvije in ne predstavlja upora, po drugi strani pa drži enakomerno razdaljo pri gradnji, pa omogoča pritrjevanje, pa eliminira potrebo po nekih tejpih, itd.
Je pa še kar nekaj fint, da prenova tikovine izpade dobro, ampak sem se omejil na problem tejpa in fug.
Navigare vivere est.
-
CAR
- Admiral
- Prispevkov: 2362
- Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
- Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab
Re: Popravilo teaca in fuge
Modro morje enako sem jaz naredil na prejšnji barki in tako je sigurno najbolje. Kolega, ki opremlja mega jahte z lesenimi deli, mi je pripravil letvice teak-a kot si jih prikazal, le da tisti zobek ni bil 1mm temveč nekoliko več. S temi letvicami sem nato šel do Pičuljana, da mi jih položi, kateri se je sicer pritoževal, da je takšen način zahtevnejši vendar boljši. Predno sem barko prodal je bilo položeno 4 leta in še vedno je zgledalo kot novo.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Re: Popravilo teaca in fuge
Imam take letvice kot so na sliki od modro morje. Postaviti bi jih moral najprej na okume vezano ploščo 15 mm in potem ploščo na eni strani prilepiti na klop v kokpitu, na drugi strani pa bo ena plošča kot pokrov bunkerja. Dimenzije plošč so cca 40x100 cm, po dve na vsaki strani.
Kako bi bilo najboljše da naredim?
Kako bi bilo najboljše da naredim?
Re: Popravilo teaca in fuge
Bom nadaljeval kar v tej temi...
Tikove deščice so sedaj doma in naslednji korak bo lepljenje v plošče in nato izrez po šabloni.
Lepil bom kot so predlagali NT in ostali: deščice bom fiksiral na ravni podlagi in jih zafugiral. Ker so razrezane brez dodatnega "zobka", pritrjevanja s klamfico ne bo - uporabiti nameravam en dvostranski lepilni trak. Debelino fuge bom nastavil z distančniki za polaganje ploščic. Fuga bo torej po celi višini deščice - 10 mm. V Sikini brošuri to imenujejo "deep joint".
Zdaj pa vprašanje podlage in lepljenja. Včeraj sem poskusno odstranil en košček stare obloge. Gre za sistem vezana plošča + tikov furnir. Stara plošča je očitno še zelo zdrava in trda, tako da je šlo nekaj ur za štemanje s kladivom in dletom, da sem prišel do gel coata na klopi. Od tu prihaja prvo vprašanje: ali obstaja še kakšen drug način, s katerim bi hitro odstranil vso staro vezano ploščo, brez da bi uničil gel coat, ki je spodaj. Zaenkrat vidim naslednje variante:
Ko bo podlaga čista, moram še razmisliti, kako nalepiti plošče. Sedanji les je namreč položen na način, da sta les in okolišnja plastika poravnana. To pomeni, da imam po odstranitvi starega lesa cca. 9 mm globoko "šablono", v kateri je bila do sedaj vezana plošča. Novega lesa ne bi rad lepil v to vdolbino, saj bo v primeru brušenja v prihodnosti nivo lesa nižji od okolišnje plastike in se bo notri zadrževala voda. Skratka, moja želja je, da bi novi les gledal 5-6 mm nad nivo plastike. To pa pomeni, da moram v očiščene "luknje" dati cca 4 mm podlage. Nekako tako (rjava barva lepilo, črna fugirna masa - po predlogu NT je oboje lahko kar fugirna masa):

Za podlago bi dal torej 4 mm plastike ali pa 4 mm vodoodporne plošče (npr. okuma).
Sedaj pa se sprašujem, ali je smiselno odstraniti vso staro vezano ploščo, potem pa dajati noter vezano ploščo nazaj. Ali bi bilo enako dobro, če staro ploščo samo zbrusim/porezkam na primeren nivo (recimo 5 mm pod nivo plastike) in novi les lepim na tako podlago? Po eni strani se mi zdi "novo-na-staro" nekako neoptimalno in vprašljivo, po drugi strani pa se sprašujem, ali je smiselno "metati ven" material in nato vstaviti enakega nazaj notri?
Kakšne so vaše izkušnje in mnenje?
Tikove deščice so sedaj doma in naslednji korak bo lepljenje v plošče in nato izrez po šabloni.
Lepil bom kot so predlagali NT in ostali: deščice bom fiksiral na ravni podlagi in jih zafugiral. Ker so razrezane brez dodatnega "zobka", pritrjevanja s klamfico ne bo - uporabiti nameravam en dvostranski lepilni trak. Debelino fuge bom nastavil z distančniki za polaganje ploščic. Fuga bo torej po celi višini deščice - 10 mm. V Sikini brošuri to imenujejo "deep joint".
Zdaj pa vprašanje podlage in lepljenja. Včeraj sem poskusno odstranil en košček stare obloge. Gre za sistem vezana plošča + tikov furnir. Stara plošča je očitno še zelo zdrava in trda, tako da je šlo nekaj ur za štemanje s kladivom in dletom, da sem prišel do gel coata na klopi. Od tu prihaja prvo vprašanje: ali obstaja še kakšen drug način, s katerim bi hitro odstranil vso staro vezano ploščo, brez da bi uničil gel coat, ki je spodaj. Zaenkrat vidim naslednje variante:
- Še naprej dleto in kladivo
- Stari les poberem z obličem
- Stari les porezkam
Ko bo podlaga čista, moram še razmisliti, kako nalepiti plošče. Sedanji les je namreč položen na način, da sta les in okolišnja plastika poravnana. To pomeni, da imam po odstranitvi starega lesa cca. 9 mm globoko "šablono", v kateri je bila do sedaj vezana plošča. Novega lesa ne bi rad lepil v to vdolbino, saj bo v primeru brušenja v prihodnosti nivo lesa nižji od okolišnje plastike in se bo notri zadrževala voda. Skratka, moja želja je, da bi novi les gledal 5-6 mm nad nivo plastike. To pa pomeni, da moram v očiščene "luknje" dati cca 4 mm podlage. Nekako tako (rjava barva lepilo, črna fugirna masa - po predlogu NT je oboje lahko kar fugirna masa):

Za podlago bi dal torej 4 mm plastike ali pa 4 mm vodoodporne plošče (npr. okuma).
Sedaj pa se sprašujem, ali je smiselno odstraniti vso staro vezano ploščo, potem pa dajati noter vezano ploščo nazaj. Ali bi bilo enako dobro, če staro ploščo samo zbrusim/porezkam na primeren nivo (recimo 5 mm pod nivo plastike) in novi les lepim na tako podlago? Po eni strani se mi zdi "novo-na-staro" nekako neoptimalno in vprašljivo, po drugi strani pa se sprašujem, ali je smiselno "metati ven" material in nato vstaviti enakega nazaj notri?
Kakšne so vaše izkušnje in mnenje?
Re: Popravilo teaca in fuge
kar koli narediš mara biti narejeno tako da nikakor ne pride voda spodaj niti kapljica ko pride voda sonce segreje nastane para ki dvigne les,ko vrže fugo ven ni krivo lepilo ampak nekje je pod fugo prišla voda in sonce je vodo segrelo in ustvarjen pritisk ali vrže ven fugo ali odlepi les
- modro morje
- Viceadmiral
- Prispevkov: 430
- Pridružen: Ne Jan 21, 2018 11:54
- Kraj: Ljubljana - Krk
Re: Popravilo teaca in fuge
V mojem primeru sem najprej odštemal vse do gelcoata. To je blo mukotrpno delo. Pri tem na robovih rad odleti gelcoat, ki ga je treba nakndadno poflikat. Predtem sem kupil novo SDS plus dleto, široko kakih 5cm, pa vmes sem ga še nekajkrat nabrusil, štemarca Bosch mala. Po robovih, kjer je potrebna večja previdnost, sem vzel ročna dleta, pa na vsakem sem oba vogala zbrusil na okroglo, ker je vdolbina (klopi) tudi zaokrožena, pa bolj previdno rinil z dletom - seveda brez kladiva. Ko je bla poskusno odštemana prva ploskev, sem zmeril globino. Nato sem šele naročil rezanje letvic, da so bile prave debeline. Pri meni je nivo tikovine kake 3mm nad nivojem klopi.
V tvojem primeru, če hočeš da je tikovina za 5-6mm nad nivo klopi, bo očitno treba dat neki spodaj. Kot je rekel igorb, je treba celo konstrukcijo narest tko, da niti kaplja vode ne pride not. Če boš dal okume ploščo, boš moral dat dvojno plast lepila. Po moji izkušnji se plast lepila nanaša z zobato lopatko, in je plast debela recimo 2-3mm - potem ko je že stisnjena.
Ne vem, koliko maš kvadratov, pri meni je blo vseh 14 površin okoli 2.7m2. Sika lepilo in prajmerji niso ravno poceni. Mogoče bi blo bolje in ceneje, da bi spdaj dolaminiral manjkajoče milimetre, namesto te okume plošče.

V tvojem primeru, če hočeš da je tikovina za 5-6mm nad nivo klopi, bo očitno treba dat neki spodaj. Kot je rekel igorb, je treba celo konstrukcijo narest tko, da niti kaplja vode ne pride not. Če boš dal okume ploščo, boš moral dat dvojno plast lepila. Po moji izkušnji se plast lepila nanaša z zobato lopatko, in je plast debela recimo 2-3mm - potem ko je že stisnjena.
Ne vem, koliko maš kvadratov, pri meni je blo vseh 14 površin okoli 2.7m2. Sika lepilo in prajmerji niso ravno poceni. Mogoče bi blo bolje in ceneje, da bi spdaj dolaminiral manjkajoče milimetre, namesto te okume plošče.

Navigare vivere est.
Re: Popravilo teaca in fuge
Modro morje— zakaj pa nisi,če si se že tolko potrudil,naredil še ono kao okvir okoli?
Pa pod 45o odrezan.
“Mnogo je leeepše”. Po moje.
Mogoče pa tebi ni.
Pa pod 45o odrezan.
“Mnogo je leeepše”. Po moje.
Mogoče pa tebi ni.
- modro morje
- Viceadmiral
- Prispevkov: 430
- Pridružen: Ne Jan 21, 2018 11:54
- Kraj: Ljubljana - Krk
Re: Popravilo teaca in fuge
Ni mi sploh prišlo na misel, hotel sem narediti enako, kot je že bilo. Šele v delavnici pri profiču sem videl, da se da delat tudi okvirje. Pa človek se mora zavedat svojih omejitev, jaz namreč nisem noben mizar, orodje mam izključno amatersko ročno, časa za obnovo pa tud omejeno količino. Izdelava okvirjev zahteva tudi veliko natančnost. Jaz sem velikost posameznih zaplat jemal s prozorno folijo in flomastrom, in v delavnici naredil nekaj mm večje , pol pa na terenu dokončno upasal. Pri okvirjih moraš bit zelo točen. Profič je za jemanje mer na terenu imel specialen skener, čudo tehnike. Na misel mi še pride, da bi bil problem narest okvir na rahlo ukrivljenih površinah (pr meni je to krmarski sedež), pa spodaj sta dve lomljeni poovršini, pa najbrž se da tudi to rešit, če veš, kako.nac napisal/-a:zakaj pa nisi,če si se že tolko potrudil,naredil še ono kao okvir okoli? Pa pod 45o odrezan. “Mnogo je leeepše”. Po moje. Mogoče pa tebi ni.
Navigare vivere est.
Re: Popravilo teaca in fuge
Uaaauuuuu, upam, da bo moja vsaj pol tako lepo izgledala po prenovi!
Kateri model barke je to? Elan 36? Je bilo dno kokpita narejeno enako kot klopi (mislim ista debelina plošče in globina "ležišča")?
Jaz imam praktično enako razporeditev, samo malo ožje je vse skupaj in nimam stojišča in sedišča za krmarja.
Cca 2m2 nanese vsega skupaj.
Torej si dejansko štemal z električnim udarnim kladivom? In ni šlo nič v plastiko? Sem tudi sam razmišljal o štemarci, pa ne vem, če si upam.
Ja, v idealnem primeru bi tudi jaz naredil tako. Vendar so bile že narezane 10mm letvice na voljo tako ugodno, da ni bilo kaj razmišljat... razen če bom zdaj to "nazaj preplačal"
Kakšno debelino pa si uporabil?
Cca 2 m2. Bi laminiral celotnih 4mm samo s smolo in tkanino, ali bi dal še vedno neko podlago, pa potem 2-3 plasti tkanine ("sendvič")?
modro morje napisal/-a:
Kateri model barke je to? Elan 36? Je bilo dno kokpita narejeno enako kot klopi (mislim ista debelina plošče in globina "ležišča")?
Jaz imam praktično enako razporeditev, samo malo ožje je vse skupaj in nimam stojišča in sedišča za krmarja.
Cca 2m2 nanese vsega skupaj.
modro morje napisal/-a:V mojem primeru sem najprej odštemal vse do gelcoata. To je blo mukotrpno delo. Pri tem na robovih rad odleti gelcoat, ki ga je treba nakndadno poflikat. Predtem sem kupil novo SDS plus dleto, široko kakih 5cm, pa vmes sem ga še nekajkrat nabrusil, štemarca Bosch mala.
Torej si dejansko štemal z električnim udarnim kladivom? In ni šlo nič v plastiko? Sem tudi sam razmišljal o štemarci, pa ne vem, če si upam.
modro morje napisal/-a:Ko je bla poskusno odštemana prva ploskev, sem zmeril globino. Nato sem šele naročil rezanje letvic, da so bile prave debeline. Pri meni je nivo tikovine kake 3mm nad nivojem klopi.
Ja, v idealnem primeru bi tudi jaz naredil tako. Vendar so bile že narezane 10mm letvice na voljo tako ugodno, da ni bilo kaj razmišljat... razen če bom zdaj to "nazaj preplačal"
modro morje napisal/-a:V tvojem primeru, če hočeš da je tikovina za 5-6mm nad nivo klopi, bo očitno treba dat neki spodaj. Kot je rekel igorb, je treba celo konstrukcijo narest tko, da niti kaplja vode ne pride not. Če boš dal okume ploščo, boš moral dat dvojno plast lepila. Po moji izkušnji se plast lepila nanaša z zobato lopatko, in je plast debela recimo 2-3mm - potem ko je že stisnjena.
Ne vem, koliko maš kvadratov, pri meni je blo vseh 14 površin okoli 2.7m2. Sika lepilo in prajmerji niso ravno poceni. Mogoče bi blo bolje in ceneje, da bi spdaj dolaminiral manjkajoče milimetre, namesto te okume plošče.
Cca 2 m2. Bi laminiral celotnih 4mm samo s smolo in tkanino, ali bi dal še vedno neko podlago, pa potem 2-3 plasti tkanine ("sendvič")?
- modro morje
- Viceadmiral
- Prispevkov: 430
- Pridružen: Ne Jan 21, 2018 11:54
- Kraj: Ljubljana - Krk
Re: Popravilo teaca in fuge
Elan 36, letnik 2002. Dno kokpita enako kot klopi. Štemal z elektro-pnevmatskim kladivom, nekaj takega: https://www.mimovrste.com/vrtalna-udarn ... 0087200582 , samo moje je vsaj 25 let staro. Je šlo tu pa tam v plastiko, sem poflikal s poliestrom (reparatur kit z že vmešanimi vlakni). Debelina letvic 12mm. Kaj boš ti naredil s podlago, da dobiš višje, pa ne znam povedat. Če boš laminiral, je treba dobr narest, da ne bo zraka noter, pa da bo zgoraj čim bolj ravno, sicer bo šlo še več lepila pod tik. Še tole: če boš delal s Siko, se namesto 300ml kartuš dobijo 600ml "klobase", ki stanejo bistveno manj. Rabil boš seveda posebno (ročno) pištolo, recimo tako: https://www.merkur.si/pribor-tkk-pistol ... sa-600-ml/Tadejko napisal/-a:Kateri model barke je to? Elan 36? Je bilo dno kokpita narejeno enako kot klopi (mislim ista debelina plošče in globina "ležišča")? ... Torej si dejansko štemal z električnim udarnim kladivom? In ni šlo nič v plastiko? Kakšno debelino pa si uporabil? Bi laminiral celotnih 4mm samo s smolo in tkanino, ali bi dal še vedno neko podlago, pa potem 2-3 plasti tkanine ("sendvič")?
Navigare vivere est.
Re: Popravilo teaca in fuge
Najbrż neuporabno, a mogoče bi bilo za poizkusit. V primerih, ko je teak nalepljen z neko bazo (plošča)… bi čimbolj na sredi zvrtal luknjo do gelcoata. Nato pa poizkušal spraviti zrak pod tlakom med lepilo in gelcoat… najbrž bi bilo težko začeti, bi pa znalo kasneje iti zelo hitro…
….košta nič…
….košta nič…
https://vodovod-rh.si/
Re: Popravilo teaca in fuge
Jaz najraje delam sablone iz lesonit plosce. ( to je plosca za hrbte pri omarah- bela) malo traja da jo naredis “u nulo” je pa potem naprej poezija.
Diraktno na njo delam “tikovino”, najprej okvir, potem pa notranjost/ ravne letvice.
Lepim jih z pistolo na vroco plastiko ( takoj prime) okvir stiskam z “velikimi kloncki” , distancnike lahko uporabis krizce, jaz imam kompakt narezan na 5 mm.
Ko imam to narejeno- nalepljeno, premazem z primerjem in nato fugmaso. Obvzno jo z “spahtlom” vtret noter, da potine vse mehurcke ven. Delaj zelo pocasi, ce nisi vajen pistole za silikon.
Pocakaj par dni ( teden), da je fugmasa res suha.
Ce je visek fugmase, jo najprej porezi in pobrusi, najbolje z kontaktno brusilko.
Obdelas - obrusis robove in nalepis na barko.
Demontaza pa vzemi “malo stemarco” pobrusi robove na dletu, ce imas slicajno novega, pri rabljenem ni treba, nato si malo pomagas z multimastrom, radirko na baterijski in brusilka.
Pazi!!!!!!!! Da ne poskodujes gelcoata!!!!! Delaj previdno.
Vse letvice ( lepilne spoje) najprej premazi z acetonom, potem z prejmerjem in nato fugmasa.
Pa veliko uspeha in potrplenja.
Lpd
Diraktno na njo delam “tikovino”, najprej okvir, potem pa notranjost/ ravne letvice.
Lepim jih z pistolo na vroco plastiko ( takoj prime) okvir stiskam z “velikimi kloncki” , distancnike lahko uporabis krizce, jaz imam kompakt narezan na 5 mm.
Ko imam to narejeno- nalepljeno, premazem z primerjem in nato fugmaso. Obvzno jo z “spahtlom” vtret noter, da potine vse mehurcke ven. Delaj zelo pocasi, ce nisi vajen pistole za silikon.
Pocakaj par dni ( teden), da je fugmasa res suha.
Ce je visek fugmase, jo najprej porezi in pobrusi, najbolje z kontaktno brusilko.
Obdelas - obrusis robove in nalepis na barko.
Demontaza pa vzemi “malo stemarco” pobrusi robove na dletu, ce imas slicajno novega, pri rabljenem ni treba, nato si malo pomagas z multimastrom, radirko na baterijski in brusilka.
Pazi!!!!!!!! Da ne poskodujes gelcoata!!!!! Delaj previdno.
Vse letvice ( lepilne spoje) najprej premazi z acetonom, potem z prejmerjem in nato fugmasa.
Pa veliko uspeha in potrplenja.
Lpd
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov



