Kardansko razmišljanje
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Re: Kardansko razmišljanje
Koliko so imeli kardanski križi zraka levo desno med šalčkami ležaja ko ste šalčke potisnili nazaj navzven da so se
varovalke naslonile na vilice. Zrak je lahko nekaj desetink ne pa pol milimetra ali več.
Jaz sem sicer na mercruserju menjal križe in se mi je pojavil ropot, pokanje med obratovanjem.
Pa je rekel brat mehanik na tovornih vozilih, ali si preveril ta ti križi kardana ne skačejo sem in tja v aksialni smeri igličnih ležajev.
Pri servisu za naslednjo sezono preverim in glej zlomka križi so skakali.
Grem preverjat zakaj. Razlog je bil da so bile varovalke na novih križih tanjše kot na starih. Sem dal stare varovalke iz drugega kardana. In glej vraga, kardan je utihnil. Preveri še to
varovalke naslonile na vilice. Zrak je lahko nekaj desetink ne pa pol milimetra ali več.
Jaz sem sicer na mercruserju menjal križe in se mi je pojavil ropot, pokanje med obratovanjem.
Pa je rekel brat mehanik na tovornih vozilih, ali si preveril ta ti križi kardana ne skačejo sem in tja v aksialni smeri igličnih ležajev.
Pri servisu za naslednjo sezono preverim in glej zlomka križi so skakali.
Grem preverjat zakaj. Razlog je bil da so bile varovalke na novih križih tanjše kot na starih. Sem dal stare varovalke iz drugega kardana. In glej vraga, kardan je utihnil. Preveri še to
Mato 
Re: Kardansko razmišljanje
No. 1 napisal/-a:Čakam na dobavo novega kardana
Izkoristi ta čas za servis ali zamenjavo “pljuč” motorja.
https://vodovod-rh.si/
Re: Kardansko razmišljanje
Roberth1 napisal/-a:No. 1 napisal/-a:Čakam na dobavo novega kardana
Izkoristi ta čas za servis ali zamenjavo “pljuč” motorja.
Jah brez laufanja ni štelanja "pljuč"
Wellcraft 2600 Martinique
Re: Kardansko razmišljanje
Učas je vse dobr naštelan in je samo smola.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Kardansko razmišljanje
Delni epilog/monolog
Glede kardana drži, da je tudi kardan potrebno centrirati. Ampak to ni ravno enoznačno-kot večinoma. Ko/če menjaš samo križe je dobro, da označiš kje je kaj in potem vrneš malo os v peti in sam kardan (pred in za križi) v istem položaju na križe; če/ko ti utrga križ pa če trofiš na isto potem imaš možnost, da ni potrebno kalibrirati, če ne trofiš pa pač trese in potem strese do konca. Centrirajo jih npr na LPP, potem pa naredijo kako luknjico za uravnoteženje ipd.
Sam sem zamenjal kardan z novim, pri staremu še ni bilo neke take krize kot do sedaj (odletela šalčka ali zlomilo vmesni del), ampak je bilo v mehu kar nekaj iglic cca. 10-20 in kup masti iz enega od križev.
Namestil sem novi kardan, naključni poslušalci pravijo, da je o.k saj ne tolče več, žal pa se za moja ušesa še vedno sliši zlovešče tuljenje kot bi kak ležaj tulil. Preveril sem ležaj v transomu in vrtel se je z lahkoto, menjal sem ga nazadnje ob menjavi križev in ima npr 5-10 ur dela, tako da ne dvomim ravno vanj, druge ideje v kaj bi dvomil pa nimam (še).
Glede kardana drži, da je tudi kardan potrebno centrirati. Ampak to ni ravno enoznačno-kot večinoma. Ko/če menjaš samo križe je dobro, da označiš kje je kaj in potem vrneš malo os v peti in sam kardan (pred in za križi) v istem položaju na križe; če/ko ti utrga križ pa če trofiš na isto potem imaš možnost, da ni potrebno kalibrirati, če ne trofiš pa pač trese in potem strese do konca. Centrirajo jih npr na LPP, potem pa naredijo kako luknjico za uravnoteženje ipd.
Sam sem zamenjal kardan z novim, pri staremu še ni bilo neke take krize kot do sedaj (odletela šalčka ali zlomilo vmesni del), ampak je bilo v mehu kar nekaj iglic cca. 10-20 in kup masti iz enega od križev.
Namestil sem novi kardan, naključni poslušalci pravijo, da je o.k saj ne tolče več, žal pa se za moja ušesa še vedno sliši zlovešče tuljenje kot bi kak ležaj tulil. Preveril sem ležaj v transomu in vrtel se je z lahkoto, menjal sem ga nazadnje ob menjavi križev in ima npr 5-10 ur dela, tako da ne dvomim ravno vanj, druge ideje v kaj bi dvomil pa nimam (še).
Wellcraft 2600 Martinique
Re: Kardansko razmišljanje
Ker praviš da tvoje uho nekaj sliši kar drugi ne.
Za lociranje tuljenja uporabi vecji sraufencigar. Špico nasloni na ohišje oz tako iščeš lokacijo, na ročaj pa naslonil uho. Slišal boš veliko bolj natančno od kje zvok prihaja. Veliko uspela in čimmanj čudnih zvokov.
Za lociranje tuljenja uporabi vecji sraufencigar. Špico nasloni na ohišje oz tako iščeš lokacijo, na ročaj pa naslonil uho. Slišal boš veliko bolj natančno od kje zvok prihaja. Veliko uspela in čimmanj čudnih zvokov.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4061
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Kardansko razmišljanje
Poznam ta občutek ko tuli še takrat ko sploh prižgano ni ker te je strah da bo spet zmlelo nekaj… mogoče ti tulijo zobniki v peti.
Re: Kardansko razmišljanje
prijatel mogoce sploh ne tuli,ampak strah ima velika ušesa,ker pri tuljenju ne more imet oči,ali kot pravi pregovor kogar je kača ,ta se boji zvite vrvi ,mogoče in ce si res vse preveril je samo občutek ki vara.
Re: Kardansko razmišljanje
Po vsem kar je bilo možno prebrati, (tudi v drugih temah) bi OP-ju priporočal eno barko z outboardom. Outboard pa obvezno sodoben na "ajnšpric" kjer vse misli elektronika in sploh nimaš kaj prčkat okoli motorja. Samo olje, bencin, na koncu sezone konzervacija pri pooblaščenem mehaniku in vozi drugo leto. Ni vsak za vse, užitek in brezskrbnost plovbe pa bosta garantirana!
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Kardansko razmišljanje
Od začetka te teme je minilo 3 leta, vožnje nič, šraufanja precej in še vedno tolče. Ima še kdo sploh kako idejo kaj bi še preveril, pregledal, sumil... do sedaj je bilo:
-večkrat zamenjan ležaj v transomu, nekateri so trdili, da Sierra pa ne vejo če je ok, drugi prisegali samo na Volvo ležaj. Zamenjan je bil pred mesecem na pooblaščenem Volvo servisu
-gumi zglob na motorju oz. paraštrapi kot pravijo primorci; zamenjan pred mesecem dni na pooblaščenem Volvo servisu
-centriranje motorja, ponovno opravljeno pred mesecem dni na pooblaščenem Volvo servisu
-nov kardan, zamenjan pred tremi leti in vmes opravljenih cca. 10-20 ur delovanja. Težava in ropotanje enako kot pri prejšnjem z menjanimi križi
Po vsem tem temeljitem delu in prej večkrat samo opravljenem, potem razni zaupanja vredni mojstri in nazadnje pooblaščeni Volvo servis... še vedno ropota. Ker na servisu niso imeli več ideje kaj bi bilo smo nekako sumili "nekaj" v peti. Danes smo probali s peto, ki smo jo sneli z drugega čolna kjer z njo ni težav. Na mojem čolnu ta sposojena peta non stop tolče v skrajnih pozicijah oz. malo pred skrajnimi; medtem ko moja peta pred tem tolče le pri obremenitvi v morju in trenutno po centriranju motorja "le od" 1500 obratov dalje.
Če se komu še da napisati kaj bi veljalo preveriti ali kam usmeriti razmišljanje bom hvaležen; nadaljevanje bo opravil servis ampak res izkušen in po moji presoji odličen mehanik z mano vred nima več ideje kaj sploh še...?
-večkrat zamenjan ležaj v transomu, nekateri so trdili, da Sierra pa ne vejo če je ok, drugi prisegali samo na Volvo ležaj. Zamenjan je bil pred mesecem na pooblaščenem Volvo servisu
-gumi zglob na motorju oz. paraštrapi kot pravijo primorci; zamenjan pred mesecem dni na pooblaščenem Volvo servisu
-centriranje motorja, ponovno opravljeno pred mesecem dni na pooblaščenem Volvo servisu
-nov kardan, zamenjan pred tremi leti in vmes opravljenih cca. 10-20 ur delovanja. Težava in ropotanje enako kot pri prejšnjem z menjanimi križi
Po vsem tem temeljitem delu in prej večkrat samo opravljenem, potem razni zaupanja vredni mojstri in nazadnje pooblaščeni Volvo servis... še vedno ropota. Ker na servisu niso imeli več ideje kaj bi bilo smo nekako sumili "nekaj" v peti. Danes smo probali s peto, ki smo jo sneli z drugega čolna kjer z njo ni težav. Na mojem čolnu ta sposojena peta non stop tolče v skrajnih pozicijah oz. malo pred skrajnimi; medtem ko moja peta pred tem tolče le pri obremenitvi v morju in trenutno po centriranju motorja "le od" 1500 obratov dalje.
Če se komu še da napisati kaj bi veljalo preveriti ali kam usmeriti razmišljanje bom hvaležen; nadaljevanje bo opravil servis ampak res izkušen in po moji presoji odličen mehanik z mano vred nima več ideje kaj sploh še...?
Wellcraft 2600 Martinique
Re: Kardansko razmišljanje
No. 1 napisal/-a:Od začetka te teme je minilo 3 leta, vožnje nič, šraufanja precej in še vedno tolče. Ima še kdo sploh kako idejo kaj bi še preveril, pregledal, sumil... do sedaj je bilo:
-večkrat zamenjan ležaj v transomu, nekateri so trdili, da Sierra pa ne vejo če je ok, drugi prisegali samo na Volvo ležaj. Zamenjan je bil pred mesecem na pooblaščenem Volvo servisu
-gumi zglob na motorju oz. paraštrapi kot pravijo primorci; zamenjan pred mesecem dni na pooblaščenem Volvo servisu
-centriranje motorja, ponovno opravljeno pred mesecem dni na pooblaščenem Volvo servisu
-nov kardan, zamenjan pred tremi leti in vmes opravljenih cca. 10-20 ur delovanja. Težava in ropotanje enako kot pri prejšnjem z menjanimi križi
Po vsem tem temeljitem delu in prej večkrat samo opravljenem, potem razni zaupanja vredni mojstri in nazadnje pooblaščeni Volvo servis... še vedno ropota. Ker na servisu niso imeli več ideje kaj bi bilo smo nekako sumili "nekaj" v peti. Danes smo probali s peto, ki smo jo sneli z drugega čolna kjer z njo ni težav. Na mojem čolnu ta sposojena peta non stop tolče v skrajnih pozicijah oz. malo pred skrajnimi; medtem ko moja peta pred tem tolče le pri obremenitvi v morju in trenutno po centriranju motorja "le od" 1500 obratov dalje.
Če se komu še da napisati kaj bi veljalo preveriti ali kam usmeriti razmišljanje bom hvaležen; nadaljevanje bo opravil servis ampak res izkušen in po moji presoji odličen mehanik z mano vred nima več ideje kaj sploh še...?
Razbij prašička in teči po mojo bivšo barko….
https://vodovod-rh.si/
Re: Kardansko razmišljanje
Slabi nosilci motorja ,mogoče

Re: Kardansko razmišljanje
sej bi samo morm tolk poštimat, da lahko sploh nardim menjavo, ampak če vse štima zakaj bi menjal...Roberth1 napisal/-a:Razbij prašička in teči po mojo bivšo barko….
Wellcraft 2600 Martinique
Re: Kardansko razmišljanje
miranK napisal/-a:Slabi nosilci motorja ,mogoče![]()
![]()
Nosilci motorja so bili v tem mesecu odmontirani, preverjeni, očiščeni in so tiptop-pravi pooblaščeni servis.
Wellcraft 2600 Martinique
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov
