Vezava alternator - servisna baterija prek dveh DCDC

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Kofi
Kapitan fregate
Prispevkov: 115
Pridružen: To Dec 30, 2014 17:18

Vezava alternator - servisna baterija prek dveh DCDC

OdgovorNapisal/-a Kofi » Sr Jun 25, 2025 15:03

Vem da je bila tema LiFePo4 že obdelovana, a predlagane rešitve niso v celoti odgovorile na moje potrebe. Gre sicer za kombi oziroma bodoči avtodom, in ne za barko.

Trenutno sta dva ločena tokokroga:
1. Kombi ima dve zmogljivi AGM startni bateriji in 250A alternator ter svoje porabnike, ki jih ne bom prevezoval na servisno baterijo.
2. Servisna baterija je trenutno 100Ah AGM, povezana je z AC polnicem/inverterjem Victron Phoenix Multi. V bodoče jo bom zamenjal z večjo LiFePo4 baterijo.

Želim naslednje:
- ob delovanju motorja optimalno polnjenje vseh baterij (različnega tipa)
- ob nedelovanju motorja polnjenje/vzdrževanje startnih baterij iz servisne baterije oziroma preko AC polnilca. Želim tudi možnost uporabe porabnikov kombija (radio, ventilatorji, luči) brez tveganja da bi izpraznil startni bateriji. Startni bateriji morata biti vedno polni, ker drugače se 6.5l V8 TD motor ne zavrti.

Oba tokogroga bi med seboj povezal z dvema DCDC polnilcema, vezanima vzporedno, obrnjenima vsak v svojo smer:
Starter -> Renogy 60A DCDC -> Home
Home -> Renogy 20A DCDC -> Starter
DCDC polnilca bi se vklapljala/izklapljala izmenično prek SPDT releja, krmiljenega z D+ signalom alternatorja.

AC polnilec Victron Phoenix Multi je starejši in ne podpira LiFePo4 baterij. Servisno baterijo bo napolnil dovolj za uporabo, za optimalno vzdrževanje pa bo poskrbel Renogy DCDC.

Komentarji?
Kofi
Kofi
Kapitan fregate
Prispevkov: 115
Pridružen: To Dec 30, 2014 17:18

Re: Vezava alternator - servisna baterija prek dveh DCDC

OdgovorNapisal/-a Kofi » Sr Jun 25, 2025 15:15

Kofi
Fantocci
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 89
Pridružen: To Avg 12, 2008 14:10

Re: Vezava alternator - servisna baterija prek dveh DCDC

OdgovorNapisal/-a Fantocci » Sr Jul 09, 2025 12:58

Namesto dveh DC-DC boosterjev bi jaz raje dal 450W panel na streho (in tudi sem). On napaja MPPT ki ima dva izhodna priključka (za startno in bivalno baterijo, najprej nafila bivalno in potem dopolnjuje še startno).
Avto je vedno poln in praktično samozadosten če je sonce ali se premikaš, za bivalne imam dva GEL akumulatorja po 110Ah (ko sem nabavljal 2019 so bili litijevi še absolutno predragi). Imam sicer tudi Votronicov DC-DC za polnjenje med vožnjo, mislim da je 25A. Če imaš samo 100Ah baterijo jo lahko skuhaš s prevelikim tokom polnjenja, tako da si še enkrat preračunaj. Morda je AGM manj občutljiv kot moji GEL, litijeve verjetno še manj, so pa toliko bolj nevarne, če jim BMS ne dela v redu...
Vse skupaj mi sedaj brez problemov dela že 5-6 let. Imam pa 7m Sprinterja, vse je na elektriko (tudi hladilnik s kompresorjem) razen kuhanja, ki je na plin. Imam 1500W sinusni razsmernik (12 na 230) ampak kot, da ga ne bi imel. Popolnoma nepotrebna investicija, ne vem če sem ga 2x rabil, saj imam vse porabnike na 12V (razen mikrovalovke). Razmisli, če ti je res potreben ali ga boš dal notri le zato, ker ga vsi dajejo (kot na primer jaz...). Naslednjič ga ziher ne bom. Vsekakor pa ne smeš pretiravat niti s prevelikim tokom praznenja, če ne želiš pogosto kupovati novih baterij. Mikrovalovka mi je recimo ob zagonu pokazala do 125A na 12V. Temu primerni morajo biti tudi kabli do razsmernika. Od takrat jo uporabljam le v kampih, ko sem na 230V.
Za ogrevanje je kitajski Webasto, gorivo dobiva iz glavnega rezeroarja, deluje brez problemov. Hodimo tudi na smučanje z njim, nikoli nas ni zeblo. Klima je tudi notri, seveda na 230.

Kaj imaš ti to zaeno mrcino z 6.5l V8 motorjem? Verjetno veš, da je na dolgih poteh strošek goriva vedno daleč največja postavka... Jaz sem vesel, če mi Sprinter troši le 10l, pa se ne vozim več kot 100 nikoli. Sem pa težek, vedno na 3500kg (oz tudi čez).
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 6501
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vezava alternator - servisna baterija prek dveh DCDC

OdgovorNapisal/-a AEgir » Sr Jul 09, 2025 22:51

Vse hišne porabnike veži na hišno baterijo, štartne pa pusti pri miru. Zakaj bi štartne polnil nazaj iz hišne ne razumem?

Ob delovanju ti alternator polni štartne in lfp preko dc/dc, ko ugasneš pa porabnike napajaš iz lfp, štartne pa pri miru pustiš.

Za vsak slučaj si lahko en preklopnik montiraš, da lfp povežeš s svincem za zasilni vžig.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Kofi
Kapitan fregate
Prispevkov: 115
Pridružen: To Dec 30, 2014 17:18

Re: Vezava alternator - servisna baterija prek dveh DCDC

OdgovorNapisal/-a Kofi » Pe Jul 18, 2025 16:45

Namesto dveh DC-DC boosterjev bi jaz raje dal 450W panel na streho

Zaenkrat polnjenje z alternatorjem in z inverterjem zadošča. Prej kot sončne celice bom dodal še en 60A DCDC polnilnik. Pa tudi ne želim da kombi navzven izgleda kot avtodom.

Če imaš samo 100Ah baterijo jo lahko skuhaš s prevelikim tokom polnjenja, tako da si še enkrat preračunaj.

60A je res morda preveč za trenutno baterijo, a se da tok nastaviti na polovico. V planu pa je zamenjava z večjo baterijo.

Imam 1500W sinusni razsmernik (12 na 230) ampak kot, da ga ne bi imel. Popolnoma nepotrebna investicija, ne vem če sem ga 2x rabil, saj imam vse porabnike na 12V (razen mikrovalovke). Razmisli, če ti je res potreben ali ga boš dal notri le zato, ker ga vsi dajejo (kot na primer jaz...).

Inverter/charger je že bil vgrajen. AC je koristen za polnjenje e-kolesa, računalnika, priklop monitorja...

Kaj imaš ti to zaeno mrcino z 6.5l V8 motorjem? Verjetno veš, da je na dolgih poteh strošek goriva vedno daleč največja postavka... Jaz sem vesel, če mi Sprinter troši le 10l, pa se ne vozim več kot 100 nikoli. Sem pa težek, vedno na 3500kg (oz tudi čez).

Chevrolet Express. Ameriški pa zato, ker evropskega kombija, s katerim bi z BE kategorijo lahko vlekel 3,5t prikolico, nisem našel. Ne obstaja. Teža kombija je tudi blizu 3500kg, kar je za varno vleko prej plus kot minus.

Zakaj bi štartne polnil nazaj iz hišne ne razumem?

Kombi je bivše reševalno vozilo in je bilo predvideno za delovanje opreme ob delovanju motorja. V prostem teku se avtomatsko povečajo obrati motorja če na alternatorju pade napetost. Porabniki, kot je ventilacija, osvetlitev, radio in druga elektronika so vezani na startni bateriji in poskrbeti moram, da se ne izpraznita. Obstoječe inštalacije ne bom razdiral, je preveč kompleksna.
Kofi

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov