čez zimo

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

SR 290
Admiral
Prispevkov: 4833
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

čez zimo

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Okt 07, 2025 07:55

Motor miruje od septembra 2024. Je na suhem, v njem sta antifriz in olje. Je LS 6,2, torej ima zelo podoben sistem ventilov kot mercruiserji. Lani jeseni smo ga pognali z sladko vodo, iz izpuhov in hladilnikov sem spravil vodo, da so na "morski" strani skoraj suhi.
Svinčev aku je vzet ven, LiFe pa je not in poln.
A moram kaj napravit do naslednje pomladi, ali je bolje vse skupaj pustiti pri miru?
Ne vem kaj se zgodi z ventili, če dolgo stojijo pri miru...
lslabe
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: Če Jun 14, 2018 20:35

Re: čez zimo

OdgovorNapisal/-a lslabe » To Okt 07, 2025 08:37

Za noben motor, ni lih najbolje, da predolgo stoji. Jaz bi ga vsake tolk vžgal, da olje zakroži, pred sezono pa zamenjal olje.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 4101
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: čez zimo

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Okt 07, 2025 09:51

Zakaj bi vžigal motor vmes? Samo kondenz delaš. Če motor dolgo stoji oljni film odteče, več kot je vmesnih vžigov večja je obraba takrat......

Jaz pri izvenkrmnenm delam tako:
1. Motor je potrebno bilno sprat in od povsod odstranit sol. Pri tem nisem s sladko vodo prav nežen, motor konkretno polijem s šaluhom ampak tako da voda ne šprica ampak teče. Polijem tudi po statorju in elektronskih/električnih delih. Nedaj bože s kakšnim visokotlčnim srat...
2. Ko je polivanje končano (in lahko tudi nekaj vode pride tja kamor sicer ne sme) je treba moped zalaufat na slušalkah in ga spravit na delovno temperaturo. Laufat more dolgo časa, jaz kar dam tolk gasa da se na cca 1700 obratov vrti, segret se more, cel blok mora bit vroč. Laufa sigurno 2 uri skupaj. S tem dosežeš da vsa voda iz faze 1 izhlapi
3. Poženem vinterizacijo oz. motor mora laufat in v sesalno cev začnes po malo špricat konzervacijsko zadevo. Ful se kadi in na konc pač crkne oz. moped ugasneš ko si ga fino zalil s konzervacijskim onetom.
4. Čoln pospraviš v suh prezračevan prostor, motor mora bit brez kape, da se vse zrači in ne švica, jaz odšraufam ven termostat, da je v bloku luknja, da se lahko malo lufta in zadevo pustiš pri miru do nasl. sezone. V pokrovu je zvočna izolacija, ki ima lahko v sebi vlago, če je pokrito se kondenz dela. Tako ga pustiš do nasl. sezone ali par let, je vseeno. Važno je da se lufta in da je v suhem prostoru.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 3344
Pridružen: Če Mar 06, 2008 08:20
Kraj: Ljubljana... Otok

Re: čez zimo

OdgovorNapisal/-a MareC » To Okt 07, 2025 11:34

kasaudio napisal/-a:Zakaj bi vžigal motor vmes? Samo kondenz delaš. Če motor dolgo stoji oljni film odteče, več kot je vmesnih vžigov večja je obraba takrat......

Jaz pri izvenkrmnenm delam tako:
1. Motor je potrebno bilno sprat in od povsod odstranit sol. Pri tem nisem s sladko vodo prav nežen, motor konkretno polijem s šaluhom ampak tako da voda ne šprica ampak teče. Polijem tudi po statorju in elektronskih/električnih delih. Nedaj bože s kakšnim visokotlčnim srat...
2. Ko je polivanje končano (in lahko tudi nekaj vode pride tja kamor sicer ne sme) je treba moped zalaufat na slušalkah in ga spravit na delovno temperaturo. Laufat more dolgo časa, jaz kar dam tolk gasa da se na cca 1700 obratov vrti, segret se more, cel blok mora bit vroč. Laufa sigurno 2 uri skupaj. S tem dosežeš da vsa voda iz faze 1 izhlapi
3. Poženem vinterizacijo oz. motor mora laufat in v sesalno cev začnes po malo špricat konzervacijsko zadevo. Ful se kadi in na konc pač crkne oz. moped ugasneš ko si ga fino zalil s konzervacijskim onetom.
4. Čoln pospraviš v suh prezračevan prostor, motor mora bit brez kape, da se vse zrači in ne švica, jaz odšraufam ven termostat, da je v bloku luknja, da se lahko malo lufta in zadevo pustiš pri miru do nasl. sezone. V pokrovu je zvočna izolacija, ki ima lahko v sebi vlago, če je pokrito se kondenz dela. Tako ga pustiš do nasl. sezone ali par let, je vseeno. Važno je da se lufta in da je v suhem prostoru.


jaz dodatno še termostat spucam, obenem pa imam poseben tank z bogato mešanco in jo med izpiranjem priklopim na sistem, pa seveda v intake konzervacijski spray
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 6501
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: čez zimo

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Okt 07, 2025 20:01

Jaz bi LS vsake 2 meseca pustil pol ure laufat al bi ga pa dobro konzerviral. Nekonzerviranega nebi pustil stat zato ker je to motor vzet iz avta in taki res ne cenijo če slanega pustiš en let stat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4833
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: čez zimo

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Okt 08, 2025 08:12

Slan ziher ni, je dolgo lavfal doma na sladko vodo.

Problem je tole laufat, ker je brez traktorja podvig potegnit čoln iz garaže in potem nazaj not porinit.
Problem je izpušni kolektor dol jemat, da bi prišel do ventilov in jih z kontra strani našprical, da so mastni. Američani ghlih ne razmišljajo kako boš prišel do vijakov in še pol svečk lahko zdrobiš, ko to dol jemlješ. Kolektor ima minimalni prostor za svečke in jih ni enostavno ven jemat.
Sploh ne vem kako to delajo pri teh, ki imajo vgrajena dva motorja. Verjetno morajo motor ven dvignit.

Kaka ideja kako brez snemanja kolektorjev priti do izpušnih ventilov, da jih našpricam?

Morda kdo ve kako se konzervira Volvo Penta motorje 380 in 430 hp V8? Imajo podoben blok in iste ventile.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 4101
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: čez zimo

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Sr Okt 08, 2025 14:49

Pa saj če naspricaš konzervacijsko zadevo v sesalni kanal ko motor laufa, bodo tudi izpušni ventili mastni... Našprica se konkretno vsekakor pa dovolj počas in z občutkom da ne zaliješ motorja da nebi kaj blokiralo.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 6501
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: čez zimo

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Okt 09, 2025 08:56

Najprej kupiš recimo yamaha fogging oil za bencin in namešaš mešanico v eno kantico oz v tank če maš lahko par litrov samo notri.

Po tem motor prižgeš in nekdo ki ti pomaga da na 1500-2000 rpm, pol vzameš 2 spreja, recimo motul ali yamaha fogging oil in ju špricaš direktno v sesalni del, špricaš dolgo, tako, da sprazniš vsakega polovico. Motor se mora pri tem davit in glih komaj še laufat. Ko je cca pol obeh sprejev praznih, nekdo spusti gas, da ga čist zalije in crkne.

Tko lahko pol stoji leta.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov