Servis avtopilota ST1000 ST2000
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Jaz segrevam s fenom za vroči zrak. Večina ima možnost 400 in 600°C. Raje s tem, kot s plamenom.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 3150
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Nikola T. napisal/-a:Namaže se lahko samo gred. Okoli jermenov in motorčka se ne sme mazati!
Mehanizem se NAJBOLJE namaže:
- s sprejem Krown KL-73 "gostejši - extreme duty". Dobi se ga v Mavrici.
- s kolesarsko mastjo za ležaje srednje gostote
Le v skrajni sili:
- z vodoodporno mastjo, ker je pregosta in jo vreteno odrine namesto, da bi podmazalo najbolj obremenjen del v notranjosti.
- motorno olje recimo 15W40. Je preveč tekoče in ga razmeče, večkrat mehanizem namaži in obriši odvečno olje. Ponovi, dokler ni namazano v notranjosti.
NIKOLI ne mazati:
- WD40 je predvsem čistilo in le kratkotrajno mazivo in ni dovolj gosto za vreteno, zato se ga uporabi SAMO ZA ČIŠČENJE GREDI IN VRETENA nato pa namaži s prej opisanimi mazivi.
Tole imajo, le da ne piše gostote. Bo OK za mehanizem ST1000?
https://www.extremevital.com/sl/kolesa/ ... 19831.html
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5350
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Tole izgleda pregosta zadeva. Krown sprej je kot gosto olje, ki ne kaplja.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 3150
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Nikola T. napisal/-a:Tole izgleda pregosta zadeva. Krown sprej je kot gosto olje, ki ne kaplja.
Kul, hvala !
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 3150
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Nabavil ta sprej, razdrl ohisje, stanje znotraj pa izgleda OK, razen neke dihtnge, ki je kot kaze razpadla, plus, kot se vidi na sliki, je na plasticnem skozniku krmilnega droga ena razpoka. Voda ni vdrla v ohisje, kot vidim je vse suho.
Nasprical sem pa samo navoj in krmilni drog kolkor sem ga pac s slamico od spreja dosegel.
Nekaj vprasanj.
-ali je treba menjat to dihtngo, ki je razpadla in kje bi jo dobil? Slika 2 in 3.
-ali je treba menjat ta plasticen skoznik ki je počen in kje se dobi? Slika 4.
- a je kak problem, ce je od spricanja malo mastno po vezju in kompasu?
Slike:




Nasprical sem pa samo navoj in krmilni drog kolkor sem ga pac s slamico od spreja dosegel.
Nekaj vprasanj.
-ali je treba menjat to dihtngo, ki je razpadla in kje bi jo dobil? Slika 2 in 3.
-ali je treba menjat ta plasticen skoznik ki je počen in kje se dobi? Slika 4.
- a je kak problem, ce je od spricanja malo mastno po vezju in kompasu?
Slike:




- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5350
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
-ali je treba menjat to dihtngo, ki je razpadla in kje bi jo dobil? Slika 2 in 3.
To je amortizer, ki ublaži udarec na koncu hoda pogona. Da potrebno ga je menjat.
Originalni je zelo slab pa tudi nikoli ni bil dobavljiv kot rezervni del. Dal sem jih delat v začetku decembra pa jih še čakam.
-ali je treba menjat ta plasticen skoznik ki je počen in kje se dobi? Slika 4.
Tega se ne dobi. Jaz ga popravim ali dam delat novega na stružnico nato pa ga na roke obdelam. To je precej dela, zato ga raje popravi, če se še da.
- a je kak problem, ce je od spricanja malo mastno po vezju in kompasu?
Ne, olje je izolator. Ne sme pa priti pod kontakt LCD displeja in nanj. Namažeš nekajkrat zapelješ do konca in obrišeš višek, da ne kaplja po ohišju.
(Samo za info nova mehanika za ST2000 stane po ceniku 390€+DDV je še dobavljiva.)
To je amortizer, ki ublaži udarec na koncu hoda pogona. Da potrebno ga je menjat.
Originalni je zelo slab pa tudi nikoli ni bil dobavljiv kot rezervni del. Dal sem jih delat v začetku decembra pa jih še čakam.
-ali je treba menjat ta plasticen skoznik ki je počen in kje se dobi? Slika 4.
Tega se ne dobi. Jaz ga popravim ali dam delat novega na stružnico nato pa ga na roke obdelam. To je precej dela, zato ga raje popravi, če se še da.
- a je kak problem, ce je od spricanja malo mastno po vezju in kompasu?
Ne, olje je izolator. Ne sme pa priti pod kontakt LCD displeja in nanj. Namažeš nekajkrat zapelješ do konca in obrišeš višek, da ne kaplja po ohišju.
(Samo za info nova mehanika za ST2000 stane po ceniku 390€+DDV je še dobavljiva.)
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 3150
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Hvala za nasvete !
Se priporocam za amortizer ko jih dobis!
Kako pa se popravi skoznik?
Mehanizem sicer dela ok, ni potrebe za menjavo. Pa tut tolko ne bi dal, nova cela naprava je ene 200 eur drazja samo. Odpiral sem pa zato ker se je sliisalo kot da mehanika tece na suho, ni lepo laufalo kot prej. Upam, da zdaj po tem mazanju bolje...
Zanimivo, da si Raymarine dovoli takele spodrsljaje. Naprava je sicer super, res dobro dela, tut robustno narejena izgleda. Js sem kupil novo, nimam je niti 3 leta. Bi pricakoval take napake po kakih 10h letih...
Se priporocam za amortizer ko jih dobis!
Kako pa se popravi skoznik?
Mehanizem sicer dela ok, ni potrebe za menjavo. Pa tut tolko ne bi dal, nova cela naprava je ene 200 eur drazja samo. Odpiral sem pa zato ker se je sliisalo kot da mehanika tece na suho, ni lepo laufalo kot prej. Upam, da zdaj po tem mazanju bolje...
Zanimivo, da si Raymarine dovoli takele spodrsljaje. Naprava je sicer super, res dobro dela, tut robustno narejena izgleda. Js sem kupil novo, nimam je niti 3 leta. Bi pricakoval take napake po kakih 10h letih...
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Nove ščetke sem dobil prej kot nov motor. Torej odpade vlečenje zobnika dol. Zamenjal sem ščetke in dodal eno podložko iz vitroplasta FR4 na gred motorja, da zobnik ne drsa po ležaju. Motor lepo teče z 8000 vrt/min pri 12V. Sedaj rabim pravi vzmetni zatič za jermenico na navojni gredi, naročil sem fi 2,5mm, pa mora biti malo manjši. Ostalo sledi.


__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Nikola T. napisal/-a:
Za popravilo ležišča sem dal izdelati aluminijast nastavek in močnejše gumi amortizerje, ki bodo sedaj v bodoče preprečevali, da bi prišlo do poškodb, ko pogon zadene rob na koncu hoda.
Kakšna je debelina novih gumijastih amortizerjev?
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Avtopilot že dela.
Sledi povzetek popravila.
Ob odpiranju ohišja se je pokazala takšna slika, znotraj je vse črno od obrabljenih krtačk.

Ploščica na koncu je kriva, plastični nosilec ležaja na strani motorja je počen, vodilo na koncu, kjer pride ven drog, je zlomljeno.

Na laserski razrez sem dal narediti novo ploščico na koncu, prej je bila aluminijasta, sedaj je nerjaveče jeklo.
Postružiti sem dal distančnik višine 2,4mm, namesto tistega dela, ki ga je izbilo ven v nosilcu ležaja na strani motorja.

Na tej sliki se vidi, kako je nosilec počen okrog ležaja.

Novo ploščico z dvema luknjama 3mm sem pritisnil ob nosilec ležaja, z druge strani sem dal originalni aluminijasti nosilec, vstavil vodila, da se nova ploščica centrira, stisnil s kleščami, odstranil vodila in izvrtal luknje 3mm skozi nosilec ležaja in originalni aluminijasti nosilec.

Dele sem sestavil z dvema vijakoma M3 in maticama. Na strani jermenov je ravno še dovolj prostora za matice. Varoval sem jih s kemijskim varovalom.
Amortizerje sem naredil iz 3,5mm debele armirane gume, ki je sicer namenjena za izdelavo tesnil. Iz cevi 8mm in 18 mm sem pobrusil pripravo za luknjanje gume.

Gumo sem luknjal v primežu in jo obrezal s škarjami.

Tole so pa izdelani kosi.

Sledi sestavljanje

Potrebno je še popravilo puše pri izhodu droga. Odžagal sem dva kosa cevi z notranjim premerom 3mm, ploščico, na katero je vodilo privito sem pokril s povoščenim papirjem (podlaga od nalepk), privil cevke z dvema vijakoma, povil vse skupaj s sukancem filan 30, ki ga sicer imam za šivanje kakšnih cerad, zmešal epoxi in ga namazal gor.


Ko se je strdilo, sem višek lepila pobrusil.
Nato sem po pošti dobil nov motor. Ta je sedaj za rezervo, nisem še enkrat razdiral.
Drsnike in vreteno sem namazal in vse skupaj sestavil.
Sledi povzetek popravila.
Ob odpiranju ohišja se je pokazala takšna slika, znotraj je vse črno od obrabljenih krtačk.

Ploščica na koncu je kriva, plastični nosilec ležaja na strani motorja je počen, vodilo na koncu, kjer pride ven drog, je zlomljeno.

Na laserski razrez sem dal narediti novo ploščico na koncu, prej je bila aluminijasta, sedaj je nerjaveče jeklo.
Postružiti sem dal distančnik višine 2,4mm, namesto tistega dela, ki ga je izbilo ven v nosilcu ležaja na strani motorja.

Na tej sliki se vidi, kako je nosilec počen okrog ležaja.

Novo ploščico z dvema luknjama 3mm sem pritisnil ob nosilec ležaja, z druge strani sem dal originalni aluminijasti nosilec, vstavil vodila, da se nova ploščica centrira, stisnil s kleščami, odstranil vodila in izvrtal luknje 3mm skozi nosilec ležaja in originalni aluminijasti nosilec.

Dele sem sestavil z dvema vijakoma M3 in maticama. Na strani jermenov je ravno še dovolj prostora za matice. Varoval sem jih s kemijskim varovalom.
Amortizerje sem naredil iz 3,5mm debele armirane gume, ki je sicer namenjena za izdelavo tesnil. Iz cevi 8mm in 18 mm sem pobrusil pripravo za luknjanje gume.

Gumo sem luknjal v primežu in jo obrezal s škarjami.

Tole so pa izdelani kosi.

Sledi sestavljanje

Potrebno je še popravilo puše pri izhodu droga. Odžagal sem dva kosa cevi z notranjim premerom 3mm, ploščico, na katero je vodilo privito sem pokril s povoščenim papirjem (podlaga od nalepk), privil cevke z dvema vijakoma, povil vse skupaj s sukancem filan 30, ki ga sicer imam za šivanje kakšnih cerad, zmešal epoxi in ga namazal gor.


Ko se je strdilo, sem višek lepila pobrusil.
Nato sem po pošti dobil nov motor. Ta je sedaj za rezervo, nisem še enkrat razdiral.
Drsnike in vreteno sem namazal in vse skupaj sestavil.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 3150
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Super si to zrihtal !
Js za mojega nimam cajta delat tesnil in se ukvarjat s skoznikom. Pa tut orodja nimam...
@NT si dobil morda ze oba dela? Kupim po enega ali pa ti posljem napravo da ti porihtas zadevo ?
Js za mojega nimam cajta delat tesnil in se ukvarjat s skoznikom. Pa tut orodja nimam...
@NT si dobil morda ze oba dela? Kupim po enega ali pa ti posljem napravo da ti porihtas zadevo ?
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Tudi jaz imam cnc rezkar in laser za hoby uporabo. S katerima se da naredit večino delov, ki so opisani tukaj.
Bom pa za štos sprobal še izrezat 3mm gumo tako z laserjem kot rezkarjem, da vidim če bo šlo.
Pa material za izdelavo dihtung moram še enkrat sprobat, kako bo šlo z laserjem. Ko sem menjal impeler, sem moral zaradi tiste dihtunge gladko kupi cel set, ker samo dihtunge ne dobiš... Ob menjavi namreč ni dihtalo, pa sem novo dihtungo stran vgru.
Sicer pa tudi 3d printerji so lahko zelo uporabna zadeva, da si narediš kakšen kos po meri.
Samo tolk v razmislek, da se ne matrate preveč na roke. Zdaj je tega folka k ima razne cnc igračke že povsod polno in ni hudič, da ti ne zrihtajo.
Če bi kdo rabil kak v tej smeri in če ni preveč komplicirano, lahko probam kakšno stvar naredit, kot pomoč morjeplovcem. Čist v smislu danes ti jaz pomagam , mogoče boš pa kdaj tudi ti meni vrnil kakšno uslugo brez silnih €€ .
Sploh pa zdej k so takšni cajti, da se marsikaj ne dobi in je treba improvizirat..
Bom pa za štos sprobal še izrezat 3mm gumo tako z laserjem kot rezkarjem, da vidim če bo šlo.
Pa material za izdelavo dihtung moram še enkrat sprobat, kako bo šlo z laserjem. Ko sem menjal impeler, sem moral zaradi tiste dihtunge gladko kupi cel set, ker samo dihtunge ne dobiš... Ob menjavi namreč ni dihtalo, pa sem novo dihtungo stran vgru.
Sicer pa tudi 3d printerji so lahko zelo uporabna zadeva, da si narediš kakšen kos po meri.
Samo tolk v razmislek, da se ne matrate preveč na roke. Zdaj je tega folka k ima razne cnc igračke že povsod polno in ni hudič, da ti ne zrihtajo.
Če bi kdo rabil kak v tej smeri in če ni preveč komplicirano, lahko probam kakšno stvar naredit, kot pomoč morjeplovcem. Čist v smislu danes ti jaz pomagam , mogoče boš pa kdaj tudi ti meni vrnil kakšno uslugo brez silnih €€ .
Sploh pa zdej k so takšni cajti, da se marsikaj ne dobi in je treba improvizirat..
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5350
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Motorni dobro si se lotil in kot vidim tudi naredil. Tudi jaz sem nekaj časa uporabljal podložke med ležajem in novo alu ojačitveno ploščico. V praksi se je izkazalo, da če sem zalepil, potem skoraj ni bilo reže zaradi katere bi ležaj plesal levo desno odvisno od tega ali avtopilot krmilo poriva ali vleče.
Imam 30W laser, katerega sem temeljito predelal vendar silikonskih in mehkih materialov ni možno rezati z laserjem. Imam na uporabo tudi CNC (moj še ni končan) vendar rezkanje gume s klasičnimi rezkarji ni šlo. Če kdo ve za poseben rezkar ali drugo rešitev se priporočam.
Imam 30W laser, katerega sem temeljito predelal vendar silikonskih in mehkih materialov ni možno rezati z laserjem. Imam na uporabo tudi CNC (moj še ni končan) vendar rezkanje gume s klasičnimi rezkarji ni šlo. Če kdo ve za poseben rezkar ali drugo rešitev se priporočam.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 3150
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
@kovac
Se priporocam z veseljem za dihtngo kot jo je naredil @motorni, moja je fuc, orodja pa nimam da bi novo naredil!
Se priporocam z veseljem za dihtngo kot jo je naredil @motorni, moja je fuc, orodja pa nimam da bi novo naredil!
Re: Servis avtopilota ST1000 ST2000
Nikola T. napisal/-a:Motorni dobro si se lotil in kot vidim tudi naredil. Tudi jaz sem nekaj časa uporabljal podložke med ležajem in novo alu ojačitveno ploščico. V praksi se je izkazalo, da če sem zalepil, potem skoraj ni bilo reže zaradi katere bi ležaj plesal levo desno odvisno od tega ali avtopilot krmilo poriva ali vleče.
Imam 30W laser, katerega sem temeljito predelal vendar silikonskih in mehkih materialov ni možno rezati z laserjem. Imam na uporabo tudi CNC (moj še ni končan) vendar rezkanje gume s klasičnimi rezkarji ni šlo. Če kdo ve za poseben rezkar ali drugo rešitev se priporočam.
Glede rezkarjev je cela znanost. Vsak material ima praktično svoj rezkar, ki je namenski za njega. Npr. ko sem rezkal pleksi z univerzalnim rezkarjem sem jih lomil enega za drugim. Prvi dve minuti je šlo, pol pa lom, ko se je začel topiti material in navijat na rezkar.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 17 gostov

