Precej so poizkušali z površincem duoprop, ampak no go.
Ne vem zakaj, morda, pravim morda zato:
1.) Voda dobi zaradi turbulence pri približno 60 vozlih podobne lastnosti kot se dogaja kadar se neko telo giblje skozi zrak z nadzvočno hitrostjo. Nastane nekak zid iz turbulence.
Površinci z zračno oblogo propelerja dušijo to turbulenco in preprečujejo kavitacijo, ampak pri duo dobi drugi prop celo porcijo sranja, ki ga je skuhal prvi propeler.
To je hitrost čez katero hidrogliserji (jadrnice, kajti...) verjetno nikoli ne bodo šli, ker ne gre. Vse potrga in polomi.
2.) Duo prop se je odlično izkazal, ker:
- je trotl ziher in odpušča napake v trimu.
- dviga krmo, zato gliser hitro izglisira in glisira pri nižji hitrosti. Posledično manj pokuriš dokler dvig krme ne postane motnja.
- barka gre naravnost kot po črti.
- ok, pozitivno dogajanje v marini.
Ampak izkoristek dobrega propelerja na gliserju, ki ga upravlja dober kapitan je v resnici boljši od dop propa. Do določene hitrosti, recimo 40 vozlov je nek gliser globoko v vodi in pomeni glavnino vodnega upora. Pogon je v manjšini in če mu z dvigom krme pomaga drset višje, je to dobra kombinacija.
Ko začne letet se gliser dvigne, peta in propeler pa ostaneta v vodi in z višanjem hitrosti se viša delež upora, ki ga pridelata. Ker je v resnici duo prop zanič v primerjavi z super enojnim propom trgovci rečejo:"Duo prop je za do 50 vozlov, čez ne gre." in stvar je zapakirana. Nihče ne gre zares preverjat. Ker 99% kapitanov komaj čaka da gre na morje, tam pa plovila uporabljajo za užitek in ne za raziskave jim je drek kaj pomembno kaj je na gredi motorja in kako je gred postavljena. V tem ni nič slabega in v tem primerju je duo prop zagotovo boljši, ker odpušča napačno ravnanje.
Neka slaba paralela z duo propom je vodna pumpa. Ta deluje na istem principu (manjši premer in velika sila curka) ampak je slabši, ker ima preveč trenja po ceveh in ima težave z vsesom. Tu se točno vidi, da tistih 50.60 vozlov sploh ni res, saj skuterji letijo daleč čez 60 vozlov in ni nobenega "zidu", ampak v primerjavi z gliserji z enim propelerjem so vseeno počasni glede na specifično moč.
3.) Površinci (Kasaudio ga je omenil);
Obstaja množica grafov ki prikazuje izkoristke različnih tipov propelerjev. Za površince v glavnem pišejo, da so učinkoviti šele nad 40 vozli, kar v resnici ne drži. Dober dokaz za to so večja komercijalna plovila in Perschingi, ki imajo površince na gredeh zaradi manjše porabe in ne zaradi visoke hitrosti. Mislim, da je takoj, ko gliser izglisira to najbolj učinkovit pogon. Seveda nastane tu še večji problem z konfiguracijo, saj je izredno težko poiskat pravi propeler, pa še ko ga najdeš ti ga mora potem nekdo prirediti posebej za tvojo kombinacijo pogonan in plovila. In gliser mora biti takemu pogonu ustrezno konstruiran- imeti mora naraven bow lift, tudi pri visoki hitrosti mora sam dvigat premec. Verjetno je to razlog, da se ne uporabljajo bolj množično.
Po moje brodograditelje najmanj glava boli, če nataknejo duo prop. Z malo komercijale se opraviči višja cena, oni pa ne rabijo par mesecev testov z različnimi propelerji, da v vseh pogledih kultivirajo novo plovilo. Če ob tem malo več skuri kot bi z optimalnim propom je vsem vseendrek, v javnost pač vržejo neke teste in duo zmaga.
OK, ni problem, saj je samo dopust.
Nisem našel in se mi ne da ukvarjat z lepljenjem, pa sem dal gor enega Perschinga. Kje je rotacija curka? Z enim propom tudi gre ravno navzgor kot svinčnik. (Navzgor gre zaradi trima.)
https://www.youtube.com/shorts/extsyR_H ... ture=share