Čoln: Anytec 622 SP
Masa praznega čolna: 720 kg
Skupna masa na testu: 1300 kg
Rezultati meritev z različnimi propelerji:
Vir: http://propulse.jetshop.se/pub_docs/fil ... 7_2007.pdf
Komentiranje pa prepuščam vam
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Škoda, da so merili le Yamahine propelerje. Pravi test bi bil, če bi dali na gred še ustrezne prope od Stileta, Signature, Turbo in Mercury.
Gorki napisal/-a: Mal filozofiram: a ni možno, da ima 3-kraki večji cup (ki prime pri višjih hitrostih) in manjši "osnovni" korak (zato tudi manjši teoretični slip), 4 kraki pa manj cup-a in malo večji "osnvni" korak, ki pa bolje "grabi" v nekih srednjih vrtljajih.
Ne, ker cup zares zgrabi šele nad 40 vozli.
Gorki napisal/-a:Kako si razlagaš pa omenjeno obnašanje v primerjavi Yamaha standard 3x13x19 in Yamaha standard 3x12 5/8x21?
Gorki napisal/-a:Kar je še mogoče omembe vredno je to, da lahko z napačnim propelerjem pri potovalki dosežeš tudi do 20% večjo porabo... Toliko o tem, ali se splača komplicirat s propelerjem ali pa neIn, če dodamo še trim, težišče, višino motorja, se verjetno lahko že precej nabere med dobro in slabo konfiguracijo...
![]()
Pri 30 vozlih in 13" premera dvomim, da se dogaja "zvočni zid" in cup po moje še ne preskoči na "trdi" režim.


Če pogledaš fotografijo nad testnimi podatki vidiš, da je krma visoko iz vode, premec pa še vseeno "pluži" po gladini. Na prvi pogled je videti, da vpadni kot niti blizu ni željenim 3-5 stopinjam in to stane ogromno bencina, ter hitrosti. Propeler brez trobente, z večjim rake..., bi delal čuda na tem testu, ampak Yamaha ga žal nima.
Gorki napisal/-a:O kakšnem "zvočnem" zidu se pogovarjamo?Ker o pravem se sigurno ne... V vodi bi bilo to pri nekje 5600 km/h. 20" propeler bi se moral zavrtet na slabih 60.000 vrt/min. Govorimo torej on nekem drugem preskoku... Če enalogja s flapom (zakrilci) na letalu drži, potem bi moral cup delovat po celem področju hitrosti.
Kot vidiš na Mac Pharsonovi skici porazdelitve vzgona cup ni namenjen zmanjšanju vpadnega kota, temveč enakomernejši porazdelitvi vzgona, zato lahko krilo-propeler učinkovito leti skoz vodo pod večjim vpadnim kotom, oziroma nosi več. (Verjetno oba enako razumeva.)
Gorki napisal/-a:Ne razumem pa, zakaj se govori o hitrosti plovila in ne o hitrosti vode, ki obteka profil propelerja... Bi si predstavljal, da je to tudi nekako povezano z Reynolds-ovim številom.
torej se lopatici zdi, da se vodni tok ukrivi za 35%.
Cup je enak spremembi ukrivljenosti profila v letalstvu in ni enak temu, čemur pravijo progresivni pitch. V bistvu je enako kot flapi z režami pri letalih. Silo vzgona prestavi dovolj nazaj, da se na prednji tretini ne odtrga prekmalu.
Ah je_iga pol...Zato recimo clever propeler za F1 dirkalnike nikoli ne more delovat na športnem plovilu...

Gorki napisal/-a:Torej govoriva o neki tangencialni komponenti toka na disku rotorja/propelerja. => tok, ki zapušča propeler ima spiralne tokovnice. In če te prav razumem, je pri propelerju v vodi to veliko bolj izrazito kot pri propelerju letala? Ker kraki niso tako vitki? Oz. zaradi razmerja med povšino krakov in površino celega diska propelerja?
.
Ah je_iga pol...Gorki napisal/-a:
[/quote]
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov