Nesreča Rimini 2017

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7086
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Nesreča Rimini 2017

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Apr 20, 2017 11:42

Odpiram temo o nesreči jadralcev, ki so ob močni burji pluli od Ravene vzdolž italjanske obale s ciljem nekje na Siciliji in se zaradi težkih razmer odločili, da naredijo premor v Riminiju, kjer jim je ob vplutju nesrečno ugasnil motor in jih val vrgel na valobran. Ob tem so štirje člani posadke zgubili žiljenje, dva pa sta preživela. V posadki je bil tudi izkušen morjeplovec, ki je že obplul svet.

Tema naj bo konstruktivna, da se kaj naučimo iz te tragične zgodbe. Kaj je šlo narobe, kaj bi lahko bilo drugače, kako bi vi ravnali v takih razmerah?



cibro napisal/-a:O jajca, pa kaj so sploh izpluli v prvi fazi
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1210
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » Če Apr 20, 2017 11:55

Ufff, ja, sem bral.

Vprašanje je predvsem, zakaj so se odločili vpluti na motor... in zakaj je le ta crknil.

In ker je barki očitno odpadla kobilica (in krmilo)... je bila to posledica crknjenega motorja, ali se je zgodilo prej?
Ker v komentarjih nekje sem zasledil, da bi lahko kobilica odpadla zaradi udarca v dno - v dolini vala, ki so bili (valovi) kar konkretni...
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7086
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Apr 20, 2017 12:08

Kobilica ne odpade kar tako. Verjetno jo je odtrgalo, ko jih je vrglo na skale, potem je plomilo še jambor potem pa je barko zličkalo ob skale. Ne moreš verjet kakšna sila je to, da takole razstavi 12 tonsko barko.

Glede vplutja na motor, pa napiši, kako je najbolje vpluti v takih razmerah.
Uporabniški avatar
markopr1
Poročnik fregate
Prispevkov: 66
Pridružen: Ne Feb 08, 2015 07:29
Kraj: Slovenske Konjice - Funtana

OdgovorNapisal/-a markopr1 » Če Apr 20, 2017 12:17

mene bolj bega to, zakaj so se sploh odločili vpluti v takih razmerah. Bolje bi bilo z skrajšanimi jadri ostati zunaj, saj je privezati barko v teh razmerah bolj tvegano kot pa ostati na "odprtem" četudi je morje naporno.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7086
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Apr 20, 2017 12:28

Stanje tisti dan. Veter je pihal precej s severa.
Sredi Jadrana je bila napoved vala do 1.5m, ob plitki italijanski obali pa se naredi kar konkreten val.

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7086
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Apr 20, 2017 12:28

markopr1 napisal/-a:mene bolj bega to, zakaj so se sploh odločili vpluti v takih razmerah. Bolje bi bilo z skrajšanimi jadri ostati zunaj, saj je privezati barko v teh razmerah bolj tvegano kot pa ostati na "odprtem" četudi je morje naporno.


Se strinjam. In po možnosti pluti čimdlje od obale, kjer je val manjši.
Samo, če te čakata še dva dneva take plovbe potem nekako razumem, da so skušali iti v pristan.

Človek ne ve kako bi ravnal, še posebej ko vidiš take akrobate.
https://youtu.be/yG9JmkhH7Qg
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1210
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » Če Apr 20, 2017 12:42

Marchi napisal/-a:Kobilica ne odpade kar tako. Verjetno jo je odtrgalo, ko jih je vrglo na skale, potem je plomilo še jambor potem pa je barko zličkalo ob skale. Ne moreš verjet kakšna sila je to, da takole razstavi 12 tonsko barko.

Glede vplutja na motor, pa napiši, kako je najbolje vpluti v takih razmerah.


Glede na situacijo kot si jo izrisal - se jaz v Rimini verjetno sploh ne bi upal vpluti.
Hudič v takšni situaciji - z vetrom in valovi od zadaj - je, da se ne moreš izmazati, če gre kaj narobe, ker te veter in valovi tlačijo v obalo.

Samo vplutje - če bi se že odločil, bi verjetno tako; le malo odvito roll genoa, ki bi bila za glavni pogon, hitrost toliko da krmilo še dobro prime - in dobro ogret motor v prostem teku za rezervo.

Če je bil razlog za havarijo udarec v dno s kobilico... vse to ne bi nič pomagalo.
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1210
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » Če Apr 20, 2017 12:44

Pa še glede možnega nauka;
Če prav razumem, sta preživela tista dva, ki sta bila v notranjosti barke?

Ko bomo ugotovili če je bilo res tako, je to lahko nauk.
Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 805
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

OdgovorNapisal/-a Lure » Če Apr 20, 2017 12:48

Predvsem je vprašanje, zakaj greš na takšno pot, če je bila napoved dokaj jasna. Mogoče so delali kakšen transfer/dostavo in se jim je mudilo?

Pluti je naporno v takem vremenu - ampak vplutje v takšnem valu je lahko precejšen rizik in se je bolje držati stran od obale.

Zelo pretresljiva zgodba in vsekakor še eno opozorilo, da se z naravo ni za hecati.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7086
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Apr 20, 2017 13:04

Je pa tragika še toliko večja, ker je levo in desno od valobrana kilometre mivkaste plaže, kamor bi jih morje "nežno" odložilo oni pa so trofili ravno na ostre skale valobrana in še to za las.
Možno je tudi, da so pluli že mimo Riminija in potem obrnili, ker če bi prihajali z leve, in bi jim crknil motor, jih verjetno ne bi vrglo na valobran, tako pa ugibam, da so prihajali z desne. Čeprav barka je obrnjena, kot da so prihajali z leve, s severa. Zgolj ugibanja!

Eden od naukov je sigurno, "kopno je največji sovražnik".
Uporabniški avatar
sova
Admiral
Prispevkov: 931
Pridružen: Sr Okt 15, 2014 21:02
Kraj: Solkan

OdgovorNapisal/-a sova » Če Apr 20, 2017 14:26

Aggiornamento: E' presumibile che il motore si sia spento a causa della morchia sul fondo del serbatoio, smossa dal moto ondoso, che può ostruire il circuito di alimentazione nonostante la presenza degli opportuni filtri.

Na kratko: verjetno se je motor ugasnil zaradi umazanije na dnu rezervoarja, ki jo je premetavanje barke zmešalo z bencinom, kar je za posledico zamašilo filtre in stem tudi dotok goriva.

lp.
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7536
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Če Apr 20, 2017 14:28

Nazadnje spremenil H2O, dne Pe Jun 02, 2017 12:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
sova
Admiral
Prispevkov: 931
Pridružen: Sr Okt 15, 2014 21:02
Kraj: Solkan

OdgovorNapisal/-a sova » Če Apr 20, 2017 14:39

Verjetno res. :oops:

lp.
gensy
Kapitan
Prispevkov: 199
Pridružen: Sr Jul 06, 2011 11:20

OdgovorNapisal/-a gensy » Če Apr 20, 2017 15:55

Tudi sam sem mnenja, da bi bilo morda bolje ostati zunaj in najbrz bi se kapitan, ce bi imel se eno moznost sedaj, ko je videl rezultat tudi tako odlocil...kako je obrnjena jadrnica sedaj, je najbrz brezpredmetno, kajti glede na to, da je odtrgalo kobilico jo je lahko ze veckrat zasukalo...je pa najbrz verjetnost, da se je vse skupaj zgodilo zelo na hitro, kajti da izkusen jadralec, ki je obplul svet ni niti poizkusil resevati situacije z jadri (vsaj sodec po slikah)... dvomim pa tudi, da bi se odlocil "nasesti" jadrnico na skalah (morda v mivki...)...meni je to videti kot da so zeleli vpluti cim blizje ob valobranu, da jih ne bi odneslo prevec zahodno proti obali, potem pa se je zgodil nesrecni trenutek z motorjem...
Jaz sem se naucil iz te zgodbe, kot je rekel zadnjic Val... Varuj barko od kopnega in barka bo tebe od morja.... ce pa ze v marino, pa vsekakor z dvojnim pogonom oziroma z motorjem v pripravljenosti.....kako pa v kriticnem trenutku odreagiras vidis pa sele ko si tam... (tudi za "akrobate" iz posnetka, ki ga je prilepil Marchi, ne vem kako bi se koncalo v primeru odpovedi motorja....
Naj pocivajo v miru.
Uporabniški avatar
alesjo
Admiral
Prispevkov: 4838
Pridružen: Ne Nov 04, 2012 12:16
Kraj: kras

OdgovorNapisal/-a alesjo » Če Apr 20, 2017 15:57

:( tragičen dogodek, žal. Naj povem moje mnenje, jaz v takih razmerah ne bi pod nobenim pogojem poskušal vpluti v pristan, ker se mi je enkrat res samo malo podobno dogajalo. Vplutje je tam zelo tvegano pri takem vetru in valovih, ki so še toliko večji v plitkem morju, ko se znajdeš v dolini vala kobilica lakko trešči na dno s tako silo, da jo mimogrede odtrga, pa tudi če ti uspe vpluti moraš res imet srečo, ker en sam val, ki ni prilagojen ostalim lahko povzroči spremembo smeri, ki postane neobvladljiva. Bolje bi bilo, če bi se oddaljili od obale in pluli naprej, kjer je veliko manj vala. Tam je v večini pristanov vplutje v takih razmerah tvegano, ker ko te val pobere te odnese kamor on hoče in ne kamor boš ti s krmilom usmerjal barko, seveda jaz sem podobno izkusil na manjši jadrnici, ampak sila in moč valov tudi več tonsko barko lahko odnese po svoje. Lahko samo kaj napišemo, kaj in zakaj so tako ravnali pa lahko samo ugibamo.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta