Vgradnja blowerja na jadrnici
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
- modro morje
- Viceadmiral
- Prispevkov: 430
- Pridružen: Ne Jan 21, 2018 11:54
- Kraj: Ljubljana - Krk
Vgradnja blowerja na jadrnici
Imam jadrnico 10m s tricilindrskim dizelskim notranjim motorjem 17kW. Le-ta je zaprt v precej majhnem prostoru, levo in desno od njega pa sta spalni kabini. Pred kratkim sem bil na obisku pri specialistu za motorje, pa je svetoval vgradnjo "blowerja", torej ventilatorja za prezračevanje motornega prostora. Kakor sem ga razumel, pa tudi na drugih forumih pišejo o tem, naj bi imel blower iz naslednjih razlogov:
- pri bencinskih notranjih motorjih je to zaradi varnosti, ker je menda nevarnost hlapov zelo velika, da kej eksplodira; ta razlog menda ni aktualen za notranje dizelske motorje;
- dizel naj bi porabil zelo veliko zraka. S prisilnim prezračevanjem naj bi dovedli večjo količino svežega zraka, kar naj bi ugodno vplivalo na delovanje motorja. To je najbrž pomembno za večje motorje. Pri svojem motorju pa nisem nikoli opazil, da bi recimo pri snetem pokrovu, kjer je dovod zraka precej manj oviran, motor kaj bolje deloval. Tudi izračuni na raznih forumih kažejo, da ta poraba zraka spet ni tolikšna, da ne bi siceršnje odprtine zmogle dovesti zadosti zraka.
- edni razlog, ki me pa res zanima, je pa hlajenje motornega prostora po končani vožnji. Namreč poleti, ko je že zrak 30+ stopinj, je motorni prostor 50+, in veselo greje svojo okolico še nekaj ur potem, ko motor ne deluje več, kar poleti neugodno vpliva na prebivalce kabin.
Mogoče bi se pri prisilnem izpihavanju tako ventilator kot motor borila za isti zrak, pa bi motor še slabše deloval?
Zanima me, če ma kdo od jedriličarjev s podobno jadrnico kake izkušnje s tem:
- kakšen tip ventilatorja uporablja, aksialni ali radialni (=centrifugalni),
- kakšen ima pretok v kubičnih metrih na časovno enoto,
- koliko toka žre ventilator,
- ali ga ima nameščenega za izpihavanje ali za vpihavanje ali kar oboje,
- koliko se sliši (brni) ventilator pri ugasnjenem pogonskem motorju,
- kje je namestil ventilator in kam ima speljane cevi,
- kolk debele in dolge cevi ma,
- kje ga je kupu, pa kolk je dal.
Hvala za relevantne odgovore.
- pri bencinskih notranjih motorjih je to zaradi varnosti, ker je menda nevarnost hlapov zelo velika, da kej eksplodira; ta razlog menda ni aktualen za notranje dizelske motorje;
- dizel naj bi porabil zelo veliko zraka. S prisilnim prezračevanjem naj bi dovedli večjo količino svežega zraka, kar naj bi ugodno vplivalo na delovanje motorja. To je najbrž pomembno za večje motorje. Pri svojem motorju pa nisem nikoli opazil, da bi recimo pri snetem pokrovu, kjer je dovod zraka precej manj oviran, motor kaj bolje deloval. Tudi izračuni na raznih forumih kažejo, da ta poraba zraka spet ni tolikšna, da ne bi siceršnje odprtine zmogle dovesti zadosti zraka.
- edni razlog, ki me pa res zanima, je pa hlajenje motornega prostora po končani vožnji. Namreč poleti, ko je že zrak 30+ stopinj, je motorni prostor 50+, in veselo greje svojo okolico še nekaj ur potem, ko motor ne deluje več, kar poleti neugodno vpliva na prebivalce kabin.
Mogoče bi se pri prisilnem izpihavanju tako ventilator kot motor borila za isti zrak, pa bi motor še slabše deloval?
Zanima me, če ma kdo od jedriličarjev s podobno jadrnico kake izkušnje s tem:
- kakšen tip ventilatorja uporablja, aksialni ali radialni (=centrifugalni),
- kakšen ima pretok v kubičnih metrih na časovno enoto,
- koliko toka žre ventilator,
- ali ga ima nameščenega za izpihavanje ali za vpihavanje ali kar oboje,
- koliko se sliši (brni) ventilator pri ugasnjenem pogonskem motorju,
- kje je namestil ventilator in kam ima speljane cevi,
- kolk debele in dolge cevi ma,
- kje ga je kupu, pa kolk je dal.
Hvala za relevantne odgovore.
Navigare vivere est.
Re: Vgradnja blowerja na jadrnici
Pozdravljen,
moja Hanse 320 ima blower tovarniško vgrajen. Motor Yanmar 3YM20, SD pogon.
- tipa ventilatorja nisem gledal, je pa še kar velik in polžaste oblike, nekaj takega https://www.svb24.com/en/ocean-technolo ... mount.html
- montiran je v motornem prostoru nad motorjem, ki je v moji jadrnici kar bogato odmerjen
- ventilator vleče topel zrak iz motornega prostora in ga potiska skozi cev v zunanjost
- ventilator se vključi, ko obrnem kontakt za vžig motorja in se izklopi ko ugasnem motor in izključim kontakt in nima vgrajenega termostata
- cevi so precej debele, bi rekel cca 10cm in sta dve. Obe se končata na krmnem zrcalu z režasto rozeto. Desna vleče svež zrak iz okolice, leva pa je izpih toplega zraka iz motornega prostora in je priključena na ventilator
- šumenje ventilatorja se sliši, ima pa motor bolj svež zrak
Kakšna je prednost . . . ne vem.
LPZ
moja Hanse 320 ima blower tovarniško vgrajen. Motor Yanmar 3YM20, SD pogon.
- tipa ventilatorja nisem gledal, je pa še kar velik in polžaste oblike, nekaj takega https://www.svb24.com/en/ocean-technolo ... mount.html
- montiran je v motornem prostoru nad motorjem, ki je v moji jadrnici kar bogato odmerjen
- ventilator vleče topel zrak iz motornega prostora in ga potiska skozi cev v zunanjost
- ventilator se vključi, ko obrnem kontakt za vžig motorja in se izklopi ko ugasnem motor in izključim kontakt in nima vgrajenega termostata
- cevi so precej debele, bi rekel cca 10cm in sta dve. Obe se končata na krmnem zrcalu z režasto rozeto. Desna vleče svež zrak iz okolice, leva pa je izpih toplega zraka iz motornega prostora in je priključena na ventilator
- šumenje ventilatorja se sliši, ima pa motor bolj svež zrak
Kakšna je prednost . . . ne vem.
LPZ
Nazadnje spremenil zalesjak, dne Če Maj 09, 2024 19:23, skupaj popravljeno 3 krat.
Re: Vgradnja blowerja na jadrnici
Moja barka ima ta ventilator originalno vgrajen - https://www.amazon.com/Attwood-1749-4-B ... B07TWJ12PL
Obe rebrasti cevi so enakega premera. Ne pozabi še na senzor vklopa (dela samo takrat, ko je to potrebno). Kot je napisal moj predhodnik se mi ne zdi čisto OK. Ko prižgeš motor je le ta hladen - zakaj bi delal ventilator? Delati naj začne šele takrat, ko je dosežena določena temperatura. In ko se sredi vročega poletja ustaviš v lepem zalivu in skok v vodo za ohladitev in hladno pivo. Hlad privošči tudi motorju - kdaj naj zadevo vklaplja pa prepusti senzorju (jaz šele po kakšni uri izklopim kontakt). Od začetka zaustavitve motorja se dokaj pogosto vklaplja, potem pa vedno redkeje. Ventilator je obvezno na izhodni cevi (saj vem, da veš ampak...
)
Obe rebrasti cevi so enakega premera. Ne pozabi še na senzor vklopa (dela samo takrat, ko je to potrebno). Kot je napisal moj predhodnik se mi ne zdi čisto OK. Ko prižgeš motor je le ta hladen - zakaj bi delal ventilator? Delati naj začne šele takrat, ko je dosežena določena temperatura. In ko se sredi vročega poletja ustaviš v lepem zalivu in skok v vodo za ohladitev in hladno pivo. Hlad privošči tudi motorju - kdaj naj zadevo vklaplja pa prepusti senzorju (jaz šele po kakšni uri izklopim kontakt). Od začetka zaustavitve motorja se dokaj pogosto vklaplja, potem pa vedno redkeje. Ventilator je obvezno na izhodni cevi (saj vem, da veš ampak...
...Don't take life too seriously . No one gets out alive! ...
...Never sail with a crew who can't sing!...
...Never sail with a crew who can't sing!...
Re: Vgradnja blowerja na jadrnici
Ko je samo kontakt se vklopi neprijeten glasen brenčač za opozorila..
Si že oglušel od njega ko ga še pol 1 uro poslušaš
Si brenčač odklopil ali
Ti je brencelj crknil?
Si že oglušel od njega ko ga še pol 1 uro poslušaš
Si brenčač odklopil ali
Ti je brencelj crknil?
Re: Vgradnja blowerja na jadrnici
Ne nisem ga odklopil. Ko ugasnemo motor se alarm oglaša cca. 5 sek. in nato neha cviliti. In kot sem napisal nato čez kakšne pol ure ali uro izključnim kontakt.
...Don't take life too seriously . No one gets out alive! ...
...Never sail with a crew who can't sing!...
...Never sail with a crew who can't sing!...
Re: Vgradnja blowerja na jadrnici
Motor s prostornino en liter bo posesal pri 30 obratih na sekundo okrog sto kubikov zraka na uro. Tako da mislim da ima motor kar svež zrak okoli, ko deluje.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Vgradnja blowerja na jadrnici
motorni napisal/-a:Motor s prostornino en liter bo posesal pri 30 obratih na sekundo okrog sto kubikov zraka na uro. Tako da mislim da ima motor kar svež zrak okoli, ko deluje.
Kako si to izračunal?
Meni pride pol manj.
1l motor=1 liter zraka vsak drugi obrat
30 obratov na sekundo je 108.000 obratov na uro : 2 = 54.000 litrov zraka na uro
Re: Vgradnja blowerja na jadrnici
Glede temperature v motornem prostoru.
Ko motor dobiva zrak temperature 60°C je kot, da bi vozili avto z atmosferskim motorjem na 2000m nadmorske višine.
Ko motor dobiva zrak temperature 60°C je kot, da bi vozili avto z atmosferskim motorjem na 2000m nadmorske višine.
Re: Vgradnja blowerja na jadrnici
Bavarsko, imaš prav, malo sem udaril mimo.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Vgradnja blowerja na jadrnici
A je na jadrnici z diesel motorjem potem smiselno vgraditi blower al ne?
Na motornjakih z bencinskimi motorji, razumem, da je smiselno oz. potrebno, da se iz motornega prostora izsesajo hlapi goriva.
Na motornjakih z bencinskimi motorji, razumem, da je smiselno oz. potrebno, da se iz motornega prostora izsesajo hlapi goriva.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5350
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Vgradnja blowerja na jadrnici
Če ne drugega sem s pomočjo dveh močnih ventilatorjev dosegel, da se motorni prostor veliko manj segreje.
Sedaj je spanje v zadnjima kabinama možno brez nadležnega segrevanja iz motornega prostora. Prej je motor grel še ure po tistem, ko sem ga ugasnil.
Sedaj je spanje v zadnjima kabinama možno brez nadležnega segrevanja iz motornega prostora. Prej je motor grel še ure po tistem, ko sem ga ugasnil.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov
