Vgradnja blowerja na jadrnici

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
modro morje
Viceadmiral
Prispevkov: 430
Pridružen: Ne Jan 21, 2018 11:54
Kraj: Ljubljana - Krk

Vgradnja blowerja na jadrnici

OdgovorNapisal/-a modro morje » Če Maj 09, 2024 15:33

Imam jadrnico 10m s tricilindrskim dizelskim notranjim motorjem 17kW. Le-ta je zaprt v precej majhnem prostoru, levo in desno od njega pa sta spalni kabini. Pred kratkim sem bil na obisku pri specialistu za motorje, pa je svetoval vgradnjo "blowerja", torej ventilatorja za prezračevanje motornega prostora. Kakor sem ga razumel, pa tudi na drugih forumih pišejo o tem, naj bi imel blower iz naslednjih razlogov:
- pri bencinskih notranjih motorjih je to zaradi varnosti, ker je menda nevarnost hlapov zelo velika, da kej eksplodira; ta razlog menda ni aktualen za notranje dizelske motorje;
- dizel naj bi porabil zelo veliko zraka. S prisilnim prezračevanjem naj bi dovedli večjo količino svežega zraka, kar naj bi ugodno vplivalo na delovanje motorja. To je najbrž pomembno za večje motorje. Pri svojem motorju pa nisem nikoli opazil, da bi recimo pri snetem pokrovu, kjer je dovod zraka precej manj oviran, motor kaj bolje deloval. Tudi izračuni na raznih forumih kažejo, da ta poraba zraka spet ni tolikšna, da ne bi siceršnje odprtine zmogle dovesti zadosti zraka.
- edni razlog, ki me pa res zanima, je pa hlajenje motornega prostora po končani vožnji. Namreč poleti, ko je že zrak 30+ stopinj, je motorni prostor 50+, in veselo greje svojo okolico še nekaj ur potem, ko motor ne deluje več, kar poleti neugodno vpliva na prebivalce kabin.

Mogoče bi se pri prisilnem izpihavanju tako ventilator kot motor borila za isti zrak, pa bi motor še slabše deloval?

Zanima me, če ma kdo od jedriličarjev s podobno jadrnico kake izkušnje s tem:
- kakšen tip ventilatorja uporablja, aksialni ali radialni (=centrifugalni),
- kakšen ima pretok v kubičnih metrih na časovno enoto,
- koliko toka žre ventilator,
- ali ga ima nameščenega za izpihavanje ali za vpihavanje ali kar oboje,
- koliko se sliši (brni) ventilator pri ugasnjenem pogonskem motorju,
- kje je namestil ventilator in kam ima speljane cevi,
- kolk debele in dolge cevi ma,
- kje ga je kupu, pa kolk je dal.

Hvala za relevantne odgovore.
Navigare vivere est.
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan
Prispevkov: 161
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

Re: Vgradnja blowerja na jadrnici

OdgovorNapisal/-a zalesjak » Če Maj 09, 2024 19:07

Pozdravljen,

moja Hanse 320 ima blower tovarniško vgrajen. Motor Yanmar 3YM20, SD pogon.
- tipa ventilatorja nisem gledal, je pa še kar velik in polžaste oblike, nekaj takega https://www.svb24.com/en/ocean-technolo ... mount.html
- montiran je v motornem prostoru nad motorjem, ki je v moji jadrnici kar bogato odmerjen
- ventilator vleče topel zrak iz motornega prostora in ga potiska skozi cev v zunanjost
- ventilator se vključi, ko obrnem kontakt za vžig motorja in se izklopi ko ugasnem motor in izključim kontakt in nima vgrajenega termostata
- cevi so precej debele, bi rekel cca 10cm in sta dve. Obe se končata na krmnem zrcalu z režasto rozeto. Desna vleče svež zrak iz okolice, leva pa je izpih toplega zraka iz motornega prostora in je priključena na ventilator
- šumenje ventilatorja se sliši, ima pa motor bolj svež zrak :lol:

Kakšna je prednost . . . ne vem. :|

LPZ
Nazadnje spremenil zalesjak, dne Če Maj 09, 2024 19:23, skupaj popravljeno 3 krat.
Uporabniški avatar
snwl
Admiral
Prispevkov: 626
Pridružen: To Okt 26, 2010 14:26

Re: Vgradnja blowerja na jadrnici

OdgovorNapisal/-a snwl » Če Maj 09, 2024 19:13

Moja barka ima ta ventilator originalno vgrajen - https://www.amazon.com/Attwood-1749-4-B ... B07TWJ12PL
Obe rebrasti cevi so enakega premera. Ne pozabi še na senzor vklopa (dela samo takrat, ko je to potrebno). Kot je napisal moj predhodnik se mi ne zdi čisto OK. Ko prižgeš motor je le ta hladen - zakaj bi delal ventilator? Delati naj začne šele takrat, ko je dosežena določena temperatura. In ko se sredi vročega poletja ustaviš v lepem zalivu in skok v vodo za ohladitev in hladno pivo. Hlad privošči tudi motorju - kdaj naj zadevo vklaplja pa prepusti senzorju (jaz šele po kakšni uri izklopim kontakt). Od začetka zaustavitve motorja se dokaj pogosto vklaplja, potem pa vedno redkeje. Ventilator je obvezno na izhodni cevi (saj vem, da veš ampak... :-))
...Don't take life too seriously . No one gets out alive! ...
...Never sail with a crew who can't sing!...
polanc
Admiral
Prispevkov: 9411
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Vgradnja blowerja na jadrnici

OdgovorNapisal/-a polanc » Po Jun 10, 2024 08:53

Ko je samo kontakt se vklopi neprijeten glasen brenčač za opozorila..
Si že oglušel od njega ko ga še pol 1 uro poslušaš
Si brenčač odklopil ali
Ti je brencelj crknil?
Uporabniški avatar
snwl
Admiral
Prispevkov: 626
Pridružen: To Okt 26, 2010 14:26

Re: Vgradnja blowerja na jadrnici

OdgovorNapisal/-a snwl » Po Jun 10, 2024 12:01

Ne nisem ga odklopil. Ko ugasnemo motor se alarm oglaša cca. 5 sek. in nato neha cviliti. In kot sem napisal nato čez kakšne pol ure ali uro izključnim kontakt.
...Don't take life too seriously . No one gets out alive! ...
...Never sail with a crew who can't sing!...
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2623
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Vgradnja blowerja na jadrnici

OdgovorNapisal/-a motorni » Po Jun 10, 2024 16:49

Motor s prostornino en liter bo posesal pri 30 obratih na sekundo okrog sto kubikov zraka na uro. Tako da mislim da ima motor kar svež zrak okoli, ko deluje.
__________________
lp
motorni
Bavarko
Admiral
Prispevkov: 787
Pridružen: Ne Maj 01, 2011 18:46

Re: Vgradnja blowerja na jadrnici

OdgovorNapisal/-a Bavarko » Po Jun 10, 2024 20:37

motorni napisal/-a:Motor s prostornino en liter bo posesal pri 30 obratih na sekundo okrog sto kubikov zraka na uro. Tako da mislim da ima motor kar svež zrak okoli, ko deluje.


Kako si to izračunal?
Meni pride pol manj.
1l motor=1 liter zraka vsak drugi obrat
30 obratov na sekundo je 108.000 obratov na uro : 2 = 54.000 litrov zraka na uro
Bavarko
Admiral
Prispevkov: 787
Pridružen: Ne Maj 01, 2011 18:46

Re: Vgradnja blowerja na jadrnici

OdgovorNapisal/-a Bavarko » Po Jun 10, 2024 22:40

Glede temperature v motornem prostoru.
Ko motor dobiva zrak temperature 60°C je kot, da bi vozili avto z atmosferskim motorjem na 2000m nadmorske višine.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2623
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Vgradnja blowerja na jadrnici

OdgovorNapisal/-a motorni » To Jun 11, 2024 01:27

Bavarsko, imaš prav, malo sem udaril mimo.
__________________

lp

motorni
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3310
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: Vgradnja blowerja na jadrnici

OdgovorNapisal/-a Grega295 » To Jun 11, 2024 08:51

A je na jadrnici z diesel motorjem potem smiselno vgraditi blower al ne?
Na motornjakih z bencinskimi motorji, razumem, da je smiselno oz. potrebno, da se iz motornega prostora izsesajo hlapi goriva.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5350
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Vgradnja blowerja na jadrnici

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Jun 11, 2024 09:54

Če ne drugega sem s pomočjo dveh močnih ventilatorjev dosegel, da se motorni prostor veliko manj segreje.
Sedaj je spanje v zadnjima kabinama možno brez nadležnega segrevanja iz motornega prostora. Prej je motor grel še ure po tistem, ko sem ga ugasnil.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov