VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Tako je. MMSI je vezan na plovilo.
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Danes sem dobil s strani AKOS-a dodeljeno MMSI številko. Presenetljivo, vse skupaj je trajalo le dva delovna dneva od podane vloge.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 3150
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Grega295 napisal/-a:Danes sem dobil s strani AKOS-a dodeljeno MMSI številko. Presenetljivo, vse skupaj je trajalo le dva delovna dneva od podane vloge.
Si dal na obe napravi isti MMSI?
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
1stofficer napisal/-a:Grega295 napisal/-a:Danes sem dobil s strani AKOS-a dodeljeno MMSI številko. Presenetljivo, vse skupaj je trajalo le dva delovna dneva od podane vloge.
Si dal na obe napravi isti MMSI?
Zaenkrat gre MMSI v aktivni AIS in stacionarno DSC VHF postajo; ročne DSC še nimam.
Re:
Cray napisal/-a:Da objavim se moja zadnja dognanja.
Rocni VHF z DSC je neurejeno podrocje.
V UK izdajo za prenosni VHF posebno, svojo stevilko, z MID od UK.
V predpisih priporocajo (mednarodno se ni priznano), da se za prenosne naprave uporabi pred MID stevilka 9. Torej 9MIDxxxxx.
Ta bi se naj tudi zavedla mednarodno in resevalci bi vedeli, da je klic s prenosne naprave, kar kaze na manjse plovilo, malo st. oseb itd. Predlagajo tudi zavedbo dodatnih informacij, ki bi se posredovale ob distress-u...
LP!
Na 5m čolnu bi uporabljal ročno VHF (Standard Horizon HX890E), seveda me še posebej zanima DSC.
Moje razumevanj te forumske niti in glede na pravkar naučeno za izpit GMDSS v SLO ni mogoče pridobiti MMSI številke plovila samo z ročno postajo (pa čeprav na čoln ali kajak vgradne naprave in antene nimam kam vgraditi). Razlog naj bi menda bile mogoče napake (beri zlorabe) ročne postaje izven registriranega plovila, kar bi lahko sprožilo "napačno" reševanje. Osebno se mi zdi taka razlaga precej za lase privlečena, saj je MMSI enostavno sledljiv. Posebnega MMSI-ja 9MIDxxxxx v SLO prav tako ni mogoče pridobiti. Vse skupaj nakazuje, da "organi" niso naklonjeni modernejši DSC VHF opremi za izboljšanje varnosti na morju, vkolikor pač ne gre za jahte in jadrnice.
Sedaj pa "praktična" vprašanja:
- na AKOSovi prijavnici za MMSI je polje : "Oddajniki - Tip". Kaj je Tip, "vgradna" ali "ročna" naprava? Ali morda samo "VHF naprava"?
- Torej, modela in serijske številke naše postaje AKOS ne pozna?
- Vkolikor razumem, v plovnem dovoljenju ni označena MMSI številka, saj je le ta del radijske registracije in ne registracije plovila? Zakaj bi bila kontrola radijske registracije del tehničnega pregleda plovila?
- Pod črto, ali lahko pridobim MMSI za vgradno napravo, ki je ne vgradim, potem pa taisti MMSI uporabljam na ročni napravi?
Lp
Re: Re:
matijappp napisal/-a:Cray napisal/-a:Da objavim se moja zadnja dognanja.
Rocni VHF z DSC je neurejeno podrocje.
V UK izdajo za prenosni VHF posebno, svojo stevilko, z MID od UK.
V predpisih priporocajo (mednarodno se ni priznano), da se za prenosne naprave uporabi pred MID stevilka 9. Torej 9MIDxxxxx.
Ta bi se naj tudi zavedla mednarodno in resevalci bi vedeli, da je klic s prenosne naprave, kar kaze na manjse plovilo, malo st. oseb itd. Predlagajo tudi zavedbo dodatnih informacij, ki bi se posredovale ob distress-u...
LP!
Na 5m čolnu bi uporabljal ročno VHF (Standard Horizon HX890E), seveda me še posebej zanima DSC.
Moje razumevanj te forumske niti in glede na pravkar naučeno za izpit GMDSS v SLO ni mogoče pridobiti MMSI številke plovila samo z ročno postajo (pa čeprav na čoln ali kajak vgradne naprave in antene nimam kam vgraditi). Razlog naj bi menda bile mogoče napake (beri zlorabe) ročne postaje izven registriranega plovila, kar bi lahko sprožilo "napačno" reševanje. Osebno se mi zdi taka razlaga precej za lase privlečena, saj je MMSI enostavno sledljiv. Posebnega MMSI-ja 9MIDxxxxx v SLO prav tako ni mogoče pridobiti. Vse skupaj nakazuje, da "organi" niso naklonjeni modernejši DSC VHF opremi za izboljšanje varnosti na morju, vkolikor pač ne gre za jahte in jadrnice.
Sedaj pa "praktična" vprašanja:
- na AKOSovi prijavnici za MMSI je polje : "Oddajniki - Tip". Kaj je Tip, "vgradna" ali "ročna" naprava? Ali morda samo "VHF naprava"?
- Torej, modela in serijske številke naše postaje AKOS ne pozna?
- Vkolikor razumem, v plovnem dovoljenju ni označena MMSI številka, saj je le ta del radijske registracije in ne registracije plovila? Zakaj bi bila kontrola radijske registracije del tehničnega pregleda plovila?
- Pod črto, ali lahko pridobim MMSI za vgradno napravo, ki je ne vgradim, potem pa taisti MMSI uporabljam na ročni napravi?
Lp
Če želiš dobiti SLO MMSI številko za Tip vpiši model VHF postaje, ki ima vgrajen tudi DSC modem. Na primer “Navman 7100”. Za moč vpiši 1W/25W, za GMDSS podrpočje pa 278. Itak moraš priložiti tudi kopijo registracije plovila. Ko boš plačal takse in dobil MMSI številko, jo pač vpiši v svojo postajo. Če ročna postaja nima GPSja ti itak v primeru Distressa ne bo dosti koristila. Obalne postaje pa itak poslušajo 16 kanal, kar pa ročna postaja tudi ima. Ali pa je taka pridobitev MMSI številke legalna pa ne vem. Glede dometa pa moraš vedeti, da bo ročna postaja na 5w kolikor ima običajno max moč delala po moje 10-20 milj - dobro je, da vidiš hrib, kjer ima obalna postaja oddajnik. Je pa vse napisano glede dometa le moje predvidevanje, ki ga žal ne morem podkrepiti z lastnimi izkušnjami.
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Najlepša hvala za hiter odgovor. Ravno v smeri takšne dobronamerne male goljufije sem razmišljal. Postajo bi uporabljal zaradi varnosti, saj pogosto lovim ribe na "odprtem" morju, kakšnih 5-10 milj od vidne VHF antene. Čoln je registriran na 4 milje, ki jih bolj poredko kršim. Sem pa precej na vodi in zato primerno opremljen z avtomatskimi jopiči, splavom, gasilnikom, ipd. Da ne bi uporabljal DSCja (postaja ima GPS), se mi zdi res škoda...
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
matijappp napisal/-a:Najlepša hvala za hiter odgovor. Ravno v smeri takšne dobronamerne male goljufije sem razmišljal. Postajo bi uporabljal zaradi varnosti, saj pogosto lovim ribe na "odprtem" morju, kakšnih 5-10 milj od vidne VHF antene. Čoln je registriran na 4 milje, ki jih bolj poredko kršim. Sem pa precej na vodi in zato primerno opremljen z avtomatskimi jopiči, splavom, gasilnikom, ipd. Da ne bi uporabljal DSCja (postaja ima GPS), se mi zdi res škoda...
Jaz sem si na moj 5m čoln naštimal še pasivni AIS (https://shop.wegmatt.com/collections/fr ... -nmea-0183 ) in ga povezal na chartploter. Mi pri ribolovu, ko imam fokus na ribah kdaj pride prav, da mi piska možnost trčenja… Pa v megli spomladi in jeseni je tudi dober občutek, da te vsaj kaj večjega ne povozi…
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 3150
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Kaj ti bo MMSI? Sam strošek. Imam enako postajo in jo uporabljam za spremljanje situacije na kanalih 23 in 9 (dual channel). Še nikoli nisem opravil klica in upam, da mi ga tudi ne bo treba. Če pa že, se identificiraš po protokolu, če stisneš Distress pa se ti tudi brez MMSI prenese GPS pozicija. Za kolege klicat je pa mobitel zadost. Skor ne poznam ljudi, ki bi meli postajo za se klicat med sabo.
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Meni Distressa brez vnešenega MMSI ni hotelo poslati. Ja, lahko bi si zmislil MMSI…
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Mobilni klic na:
SAR Slovenija 112
SAR Italija 113
SAR Hrvaška 195
Sam povem
Sicer imaš tudi direktne številke za posamezna področja ampak iz zgornjih generalnih številk, vejo kam prevezat, če poveš, da si na morju.
SAR Slovenija 112
SAR Italija 113
SAR Hrvaška 195
Sam povem
Sicer imaš tudi direktne številke za posamezna področja ampak iz zgornjih generalnih številk, vejo kam prevezat, če poveš, da si na morju.
-
CAR
- Admiral
- Prispevkov: 2362
- Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
- Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
[quote="1stofficer"]Kaj ti bo MMSI? Sam strošek. Imam enako postajo in jo uporabljam za spremljanje situacije na kanalih 23 in 9 (dual channel). Še nikoli nisem opravil klica in upam, da mi ga tudi ne bo treba. Če pa že, se identificiraš po protokolu, če stisneš Distress pa se ti tudi brez MMSI prenese GPS pozicija. Za kolege klicat je pa mobitel zadost. Skor ne poznam ljudi, ki bi meli postajo za se klicat med sabo.[/quote
Postaja je nekaj takšnega kot gasilni aparat, upaš da ga nikoli ne boš rabil, če pa že pride do uporabe je pa nepogrešljiv pripomoček. Drugače je pa res v uporabi bolj za klic marine, da prihajaš na privez. Verjetno je pa nuja za čez oceanske popotnike.
Postaja je nekaj takšnega kot gasilni aparat, upaš da ga nikoli ne boš rabil, če pa že pride do uporabe je pa nepogrešljiv pripomoček. Drugače je pa res v uporabi bolj za klic marine, da prihajaš na privez. Verjetno je pa nuja za čez oceanske popotnike.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
1stofficer napisal/-a:Kaj ti bo MMSI? Sam strošek. Imam enako postajo in jo uporabljam za spremljanje situacije na kanalih 23 in 9 (dual channel). Še nikoli nisem opravil klica in upam, da mi ga tudi ne bo treba. Če pa že, se identificiraš po protokolu, če stisneš Distress pa se ti tudi brez MMSI prenese GPS pozicija. Za kolege klicat je pa mobitel zadost. Skor ne poznam ljudi, ki bi meli postajo za se klicat med sabo.
Da debata ne zavije preveč v smiselnost uporabe VHFja in DSCja v primerjavi z mobilnikom naj ponovim, da sem si ročno napravo omislil predvsem za klice v stiski ali nujne klice. Ker:
- So me pozimi večkrat premetavali in prali visoki valovi, po katerih sem imel otrple in mokre prste, na katere "običajni" mobilnik z zaslonom na dotik ni hotel vedno reagirati. Pa še krmilo sem moral držati s silo kakšnih sto kil.
- Ker se mi večkrat zgodi, da gsm signala nimam. No, morda si moram omisliti še nov telefon, ali zamenjati ponudnika
- Ker bodo mogoče kdaj žena in otroci v situaciji pač morali stisniti rdeč gumb. Seveda se trudim šolati posadko, ampak nam gre bolj počasi. Pri kanalu 16 in MAYDAY bomo kako leto kasneje ...
- Ker mi sedaj ročna postaja pri vsakem zagonu nudi vpis MMSI-ja, ki je seveda možen le 1x. Pa da ne bi te možnosti izkoristili ravno otroci...
DSC klica v stiski mi Standard Horizon HX890E brez MMSI-ja ne pošlje, sem ravno preizkusil. Izmisliti si naključni MMSI kot je npr. 278123456 se mi pa zdi bolj problematično, saj to lahko povzroči resen kaos ...
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Jaz sem pred nekaj meseci oddal prijavo za MMSI številko. Odločbo sem dobil naslednji dan. Dvomim, če na AKOS-u kdo preverja oznake naprav in ali je to ročna ali vgradna naprava. V kolikor ni eksplicitno prepovedano pridobiti MMSI za ročno postajo (nisem šel brati zakona), bi jaz gladko navedel v prijavi tvojo Standard Horizon HX890E. Če bi bil zavrnjen pa šele kaj drugega. Sem ravno pogledal prijavni obrazec in na njem ni navodila, da naj bo samo vgradna naprava.
Re: VHF GMDSS radijska postaja, pridobitev MMSI, kaj je DSC...
Marchi napisal/-a:Mobilni klic na:
SAR Slovenija 112
SAR Italija 113
SAR Hrvaška 195
Ne bi napisal teh številk, če ne bi slišal, da so se po klicu na VHF16 oglasili na kapetaniji in spraševali po mobi številki, kao "čemo vas nazvat na vaš mobi" in potem je komunkacija naprej potekala po mobilnem signalu. Ne vem zakaj, mogoče zaradi kvalitete zvoka, na področju, kjer je še dovolj mobilnih baznih postaj.
Je pa pri ročni VHF tako, kot je že nekdo napisal, postaja bo nesla uporabnih mogoče 5nm, pogojno uporabnih 10nm, več pa že ne. Nekaj milj od obale pa tudi še mobilni signal deluje.
Sploh nisem proti VHF. Je po PSu in prav je tako. Sam včasih se mi glupo zdi neki plačevat če ni nujno. Mayday lahko pokličeš tudi če nimaš MMSI. Če jo pa imaš je pa nujno, da je povazana na GPS, ker drugače ni haska. Ko se pogovarjam s skiperji, lastnki, pa ima redkokdo to povezavo sploh skonektano. V tem primeru je MMSI stran vržen denar.
Če bi še enkrat to urejal, ne bi registriral postaje za pridobitev MMSI, razen če bi imel barko večjo od 12m, kjer je postaja obvezen del opreme in posledično tudi mislim da MMSI.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti
