Menjava ščetk na trimu Yamaha F80/F100

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
peterv6i
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: Po Okt 26, 2009 15:42
Kraj: Izola
Kontakt:

Menjava ščetk na trimu Yamaha F80/F100

OdgovorNapisal/-a peterv6i » Pe Okt 02, 2020 14:23

Tokrat sem moral zamenjati ščetke na elektromotorju, ki je na trimu.
To je bila prva menjava ščetk po 18-ih letih.
Kataloška številka ščetk je: 67F-43891-00 .. cena za 1 ščetko je 30 USD
Slika

Kot ekvivalent ščetk sem uporabil ščetke za mercedes A.. sicer sem moral na konec priključne žice stistniti kabel čeveljček in ščetko malo "popiliti", da je šla v utor.. Cena 4 ščetke 10 EUR...
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2525
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Menjava ščetk na trimu Yamaha F80/F100

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Pe Okt 02, 2020 16:09

a od iskrškega ali bosch programa pa nič ni pasalo? te krtačke dobiš na vsakem vogalu pa napol zastonj so
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 6501
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Menjava ščetk na trimu Yamaha F80/F100

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Okt 02, 2020 22:50

Jaz sem tudi to počel letos na f100 pred sezono, sam da sem iz bennett pumpe krtačke vzel. :D


Slika

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
peterv6i
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: Po Okt 26, 2009 15:42
Kraj: Izola
Kontakt:

Re: Menjava ščetk na trimu Yamaha F80/F100

OdgovorNapisal/-a peterv6i » Po Okt 05, 2020 07:53

Lepo.. da se vsak po svoje znajde ;)

Dimenzije sem poslal kolegu, ki je zaposlen v podjetju s ščetkami in najbližje tem dimenzijam in položajem kabla in debelino kabala so bile ščetke za Mercedes - A ;)

Verjamem pa, da obstajajo tudi drugi podobni modeli.
AndrejC
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 89
Pridružen: Ne Apr 20, 2014 11:52
Kraj: Ajd. / NG

Re: Menjava ščetk na trimu Yamaha F80/F100

OdgovorNapisal/-a AndrejC » Po Okt 05, 2020 12:18

peterv6i napisal/-a:Lepo.. da se vsak po svoje znajde ;)

Dimenzije sem poslal kolegu, ki je zaposlen v podjetju s ščetkami in najbližje tem dimenzijam in položajem kabla in debelino kabala so bile ščetke za Mercedes - A ;)

Verjamem pa, da obstajajo tudi drugi podobni modeli.


Samo v razmiselk: pri zamenjavi krtačk je pomemben tudi material.
Pri krtačkah za nizkonapetostne elektro motorje 12V /24 V je vsebnost Cu dokaj visoka, v rangu od 50% do 70%. Ostalo je grafit. Maziva in veziva so v rangu nekaj %.
Neustrezen material se lahko izkaže kot spremenjena električna in termična karakteristika ter povečana obraba krtačk in/ali kolektorja.

Enostavnih navodil za izbiro materiala ni, je potrebno poizkušanje - meritve in trajni teki :roll:
LP, Andrej
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 6501
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Menjava ščetk na trimu Yamaha F80/F100

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Okt 05, 2020 13:34

Zato sem jih jaz vzel iz zelo podobne navtične hidravlične pumpe. :) So precej bakrene barve..
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
peterv6i
Admiral
Prispevkov: 1090
Pridružen: Po Okt 26, 2009 15:42
Kraj: Izola
Kontakt:

Re: Menjava ščetk na trimu Yamaha F80/F100

OdgovorNapisal/-a peterv6i » Sr Okt 07, 2020 10:25

AEgir napisal/-a:Slika


zanimivo.. tako prašno pri meni ni bilo.. so pa bile ščetke na koncu..
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 6501
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Menjava ščetk na trimu Yamaha F80/F100

OdgovorNapisal/-a AEgir » Sr Okt 07, 2020 11:11

Ta je novejši od tistega na diagramu, ima plastično šalčko, zgoraj krogljični ležaj in spodaj med motorjem in črpalko plastični podaljšek. Verjetno je zaradi drugega dizajna motorja drugačen rezultat..
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2525
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Menjava ščetk na trimu Yamaha F80/F100

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Sr Okt 07, 2020 11:33

AndrejC napisal/-a:
peterv6i napisal/-a:Lepo.. da se vsak po svoje znajde ;)

Dimenzije sem poslal kolegu, ki je zaposlen v podjetju s ščetkami in najbližje tem dimenzijam in položajem kabla in debelino kabala so bile ščetke za Mercedes - A ;)

Verjamem pa, da obstajajo tudi drugi podobni modeli.


Samo v razmiselk: pri zamenjavi krtačk je pomemben tudi material.
Pri krtačkah za nizkonapetostne elektro motorje 12V /24 V je vsebnost Cu dokaj visoka, v rangu od 50% do 70%. Ostalo je grafit. Maziva in veziva so v rangu nekaj %.
Neustrezen material se lahko izkaže kot spremenjena električna in termična karakteristika ter povečana obraba krtačk in/ali kolektorja.

Enostavnih navodil za izbiro materiala ni, je potrebno poizkušanje - meritve in trajni teki :roll:


mercedes A ima krtačke v:_

zaganjaču
alternatorju

vse je 12V. torej kje je problem?
AndrejC
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 89
Pridružen: Ne Apr 20, 2014 11:52
Kraj: Ajd. / NG

Re: Menjava ščetk na trimu Yamaha F80/F100

OdgovorNapisal/-a AndrejC » Če Okt 08, 2020 08:08

kr3mn1 napisal/-a:mercedes A ima krtačke v:_

zaganjaču
alternatorju

vse je 12V. torej kje je problem?


Glede 12V krtačk v ALT iz ZAG: Že samo sestava materiala ne bi mogla biti med seboj bolj različna:
ALT: manj Cu (več grafita), več maziv, delujejo na drsnih obročih - ni težav s komutacijo...
ZAG: še višji delež Cu kot v motorju za el. trim, debele pletenice, material krtačke ima vpliv na komutacijo,...
LP, Andrej

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 17 gostov