Alternator

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

mato
Admiral
Prispevkov: 898
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a mato » Sr Jul 23, 2025 07:02

Preveri napetosti na priključnih sponkah DC/DC pretvornika. Mogoče imaš prevelike padce napetosti na vodnikih.
Imaš "Isolated ali "non isolated verzijo"? Pri non isolated preveri še če si pravilno povezal - priključne vodnike.
Ko doseže nastavljeno napetost absorbcije zmanjša polnilni tok. Vsaj tako piše v navodilih in aplikaciji.
Mato :wink:
mato
Admiral
Prispevkov: 898
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a mato » Sr Jul 23, 2025 07:04

mato napisal/-a:Preveri napetosti na priključnih sponkah DC/DC pretvornika. Mogoče imaš prevelike padce napetosti na vodnikih.
Imaš "Isolated ali "non isolated verzijo"? Pri non isolated preveri še če si pravilno povezal "-" priključne vodnike.
Ko doseže nastavljeno napetost absorbcije zmanjša polnilni tok. Vsaj tako piše v navodilih in aplikaciji.
Mato :wink:
Budra
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » Pe Jul 25, 2025 09:14

Na DC/DC izhodu imam 13,56V na bateriji 13,35. Ni malo, ampak ne verjamem da to povzroči padec polnilnega toka iz 30 na 20A. Sicer čez čas pade tok še mal na 17A, ker se pretvornik ekstremno greje. Napolnjenost baterije je 68%, tako da je ponjenje v režimu bulk.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5350
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Jul 25, 2025 17:42

DC/DC pretvornik Orion gleda napetost na strani alternatorja in če ta niha ker alternator ne more vzdrževati 14,4V tok polnjenja na sekundarni strani pade.
Verjetno imaš preobremenjen alternator.
Budra
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » Pe Jul 25, 2025 21:33

Bom izmeril še tok neposredno iz alternatorja. Sicer je na alternator priključena, razen DC/DC le startna baterija. A so lahko krive nastavitve oriona, oziroma "shutdown voltage", ki jo imam nastavljeno (zdaj se ne spomnim zakaj) na 13,2V?
Budra
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » Pe Jul 25, 2025 22:06

Mogoče sem odkril vzrok. Nekako sem spregledal, da iz alternatora do zbiralnika vodi kabel, od okrog 2,5 - 4mm2. Še dobro, da se ni vžgal. Sicer zdaj nasred morja nimam zamenjave. Bom saj izmeril padec napetosti med alternatorjem in orionom in občasno preveril, kolik se ta kabel greje.
Budra
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » Pe Jul 25, 2025 22:22

Sicer me še vedno skrbi možna preobremenitev alternatorja. Torej imam vprašanje za N. T. Lahko bo preobremenjen 80A alternator pri 2000 obratov tako, da ne bi dosegel zadostne napetosti za delovanje oriona 30A. Glede na nastavitev shutdown je to 13,2V? Ali je lahko problem v notranjem regulatorju?
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5350
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Jul 27, 2025 21:01

Izmeri vhodno napetost v Oriona.
Budra
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » To Jul 29, 2025 13:18

Očitno je problem z vhodno napetostjo, ki pada na nastavleno raven shutdown. Poskušal sem to vrednost spreminjati. Ko sem nastavit 12,9, je out oriona narastel na 25A, to najbrž že vlekel delno iz startnega akumulatorja. Ko dvignem na 13,2 pade na 20A. Očitno alternator ne zmore pri 2000 obratih večjega toka in posledično pada napetost. Bom moral mal raziskati kaj je narobe z alternatorjem.
Še enkrat hvala N. T.
Budra
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » Pe Okt 10, 2025 17:42

Na koncu sem ugotovil, da sem se zmotil pri zmogljivosti alternatora. Gre za valeo A13N147M. V raznih virih na netu sem našel zelo različne podatke. Najprej, da je 80A, potem 55A, nazadnje le 50A. Sicer tudi ta bi moral biti zmožen dati od sebe 30A, ampak se mi je zdelo smiselno zamenjati za močnejšega. Že zato, ker mi 210AH LIFEPO4 dovoljujejo precej višji polnitveni tok. Kupil sem nekakšen (no name)MG58 100A za 115EUR in orion XS 12 /12 50A. Vse izgleda dobro. Mal me le preseneča, da alternator prične delovati šele pri obratih motorja 900/min in več. Obrati v praznem teku so po propisih za MD2030 nastavljeni na 850/min. Pri takšnih obratih itak ni smiselno in zdravo dolgo voziti, tako da ni najbrž nič narobe.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5350
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » So Okt 11, 2025 10:40

Dober sistem z LiFePo4 sestaviti, da bo dobro deloval in da bo varen ni mala malica. Potrebnih je ogromno izkušenj, ker je praksa lahko popolnoma nekaj drugega od teorije-branja podatkov in forumov.

Alternator za ta motor je originalno 14V/60A.
Jermenica za klinasti jermen je premera cca 60-65mm. S tem je OMEJENA maksimalna dopustna obremenitev, ki znaša max 600W pri 1.500 obr in le 1,2kW pri 3.000 obratih.
Vgradil si 14V/80A alternator kar je le nekaj manj od 1,2kW, ki jermenico obremenjuje do maksimuma.
Pa ni v tem problem saj boš s tem dosegel, da bo jermen pogosto potrebno menjat. Pričakuj da je to lahko ob taki obremenitvi celo na 100 ur! Imej rezervo na barki.
... je še cel kup zadev, ki v tej sliki ne pijejo vode. Če se že lotite takih predelav se vsaj obrnite na strokovnjaka, ki vam bo pravilno svetoval in prodal sistem V CELOTI ter pomagal nastaviti. Brez tega boste namreč ugotovili, da vam DC/DC nikoli ne bo polnil s polnim tokom tudi, če bi bil alternator dovolj močan, ker ni vse odvisno samo od DC/DC chargerja. Sistem mora biti V CELOTI POVEZAN IN KOMPATIBILEN (pa še takrat ni enostavno) česar s poceni kitajskimi akuji brez ustreznega BMSja in večinoma celo brez vgrajenega balanserja ABSOLUTNIO ni možno doseči.

Večina prodajalcev NE POZNA energetskih sistemov in obljubljajo nemogočo preprosto zamenjavo, Pb ven LiFePo4 not.
Prehod na LIFePo4 ni zgolj menjava akumulatorjev in vgradnja DC/DC polnilca!!!
Budra
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » So Okt 11, 2025 22:05

Zadeva z jermenicami je tudi mal zapletena. Originalno naj bi imel alternator na md2030 jermenico promera 65mm. Jaz pa sem jo imel 70mm. Na novem alternatoru pa je 76mm. Ker je premer jermenice motora 96mm, je to najbrž razlog, da ne polni na priporočenih obratih praznega hoda 850/min, saj se takrat vrti alternator le 1074/min. (plus minus nekaj, ker sem meril z ne zelo natančnim stroboskopom). Seveda imam s sabo rezervne jermene, ampak se preobremenitve jermena ne bojim. Iz tega 100A alternatora ne bom vlekel več, kot 50A. Sicer sem za začetek raje nastavil oriona le na 40A.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov