Alternator

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

Budra
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » Ne Mar 31, 2024 15:28

Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 6503
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Mar 31, 2024 17:09

To je navadn alternator. Tole je dinamo..

https://www.velo.si/dinamo-desno-alu-klasik
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
mato
Admiral
Prispevkov: 898
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a mato » Po Apr 01, 2024 08:37

Mato :wink:
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 6503
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Apr 01, 2024 10:01

A, cool. Sem vedno mislil da je to na biciklu pravi dinamo. :)
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5350
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Apr 01, 2024 17:57

Majhnim generatorjem s permanentnimi magneti kakršni so nameščeni na kolesih mopedih, skuterjih, manjših izvenkrmnih motorjih... pogovorno rečemo tudi dinamo.
Statorska navitja so lahko enofazna (dve žici) največkrat pa so tri fazna (tri žice). Generirana moč je odvisna od obratov motorja zato tak generator/dinamo potrebuje zunanji usmernik in regulator o čemer smo na forumu že precejkrat pisali.
MKN
Admiral
Prispevkov: 699
Pridružen: Sr Sep 03, 2014 12:51

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a MKN » Ne Maj 05, 2024 21:54

Ker hudič hodi na kup s..., se mi je res zgodilo, da se med delovanjem motorja akumulator ne polni. Alternator sem nesel k mojstru, da ga preveri in je z njim vse v redu. Po ponovni montaži se akumulator še vedno ne polni. Alternator deluje odlično, na izodu ima ustrazno napetost.
Potem sem opazil, da včasih malo zaniha kazalec obratov. Če sem dal malo gasu, je bilo spet v redu. Danes pa se mi je zgodilo, da je kazalec obratov obstal na obratih v prostem teku. Po ponovnem zagonu motorja je deloval spet normalno.
Ob zagonu motorja ali ob delovanju motorja ni alarma za alternator oziroma lučka normalno posveti ob kontaktu, po zagonu ugasne.
Kablov še nisem mogel preveriti, ker zaradi razdalje od alternatorja do akumulatorja potrebujem pomočnika. Pa mi ga še ni uspelo pripeljati na barko.
Če to kaj pomaga, alternator je od Iskre.

Ker ste mojstri, gotovo kdo znal postaviti diagnozo glede na opažene simptome. Jaz bolj malo vem o tem, zato pa več sprašujem.

Hvala za odgovore.

LP MKN
mato
Admiral
Prispevkov: 898
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a mato » Po Maj 06, 2024 10:26

Če alternator daje 13.8 oziroma 14V ko meriš na izhodnih sponkah je OK.
Potem preveri vse "mase" diodne delilnike in kable do akumulatorjev.
Enostavno pomeri padce napetosti na vsakem kablu pa boš takoj našel težavo....
Ne rabiš pomočnika, samo en daljši kabel da lahko povežeš merilnik.
Za več me pa pokliči...
Mato :wink:
Budra
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » Po Maj 06, 2024 10:45

Te težave bi lahko povzročil močno drseči jermen. Če je pravilno napet, lahko vseeno drsi, če ni ustrezne širine ali je obrabljen jermen ali ena od jermenic.
Mornar pohorc
Kapitan
Prispevkov: 190
Pridružen: Če Nov 08, 2018 18:53

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Mornar pohorc » Po Maj 06, 2024 15:33

Budra je podal zelo mozen odgovor. To se je tudi meni dogajalo, jermen drsel in nato se izdahnil. Ce niha obratomer je to eden od moznih vzrokov!
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 2372
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Po Maj 13, 2024 08:41

Morda bo še komu prav prišla moja izkušnja z alternatorjem in solarnim polnilnikom. Dogaja se mi, da med delovanjem motorja ob polnem akumulatorju obratomer občasno pade na nič obratov, oglasi pa se tudi pisk oziroma alarm za alternator, čeprav voltmeter pravilno kaže napetost 14V. V trenutku ko pa izklopim polnjenje akumulatorja prek Victrona MPPT, pa teh težav ni več. Enako problem sem zasledil tudi na tujih forumih.
https://www.cruisersforum.com/forums/f14/alternator-solar-panel-conflict-233083.html
mato
Admiral
Prispevkov: 898
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a mato » To Maj 14, 2024 07:05

Mogoče zelo enostavno razmišljanje;
Da imaš signal na sponki W mora alternator polnit, posledično mora biti rotor vzbujan.
Ko solarni regulator doseže napetost 14V, tudi regulator alternatorja preneha polnit, torej rotor ni več vzbujan.
Kar pomeni da ni več izmenične napetosti - signala na sponki W.
Ko bom imel prvi alternator na delovni mizi simuliram zadevo pa vidimo :wink:
Mato :wink:
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5350
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Maj 14, 2024 09:00

Vzrok in rešitev za nedelovanje obratomera sem opisal tukaj...
Budra
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » Ne Jul 20, 2025 17:30

Zdaj ne vem, če spada v temo "alternator" ali "lifepo" ampak imam težavo s polnenjem. Imam na motorju MD 2030 alternator 80A, DC DC polnilec Orion Tr Smart 12-12V-30A) in LiFePO4 servisno baterijo 225 Ah. Vse deluje perfektno razen toka polnenja, ki ni nikoli višji od 20A. Mislel sem, ko sem kupoval polnilec, da bo tistih nominalnih 30A. Zdaj imam nekolik vprašanj:
1. ali lahko polni ta 12 12 30A polnilec s tokom 30A kontinuirano?
2. če lahko, kako se to doseže?
3. koliko A lahko vlečem iz 80A alternatorja, ne da bi se pregrel?
4. če bi nabavil dc dc polnilec 12 12 50A, ali bi le ta že privzeto polnil z večjim tokom?
Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 805
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Lure » Ne Jul 20, 2025 18:52

Odvisno od polnilca, vsekakor pa zna biti da ne dajejo max ko so pregreti.

Jaz sem ravno zato šel raje v pametni regulator za alternator, kot da se igram z DC-DC chargerji, ki ne morejo do konca izkoristiti alternator. Jaz imam 115A alternator in mi je lepo dajal ven 105A, ampak sem ga na koncu omejil na 80A, zato ker so originalni kabli eno dimenzijo premajhni za razdaljo in pride do padca napetosti.

Za tvoj alternator pa težko rečem.
Budra
Štabni praporščak
Prispevkov: 38
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » To Jul 22, 2025 16:40

Hvala za namig. Zagotovo je vaša rešitev boljša, kot gruča DC DC polnilcev. Ampak v mojem primeru se bom najbrž zadovoljil z obstoječim 80A alternatorjem, le da bom nabavil DC DC 50A. Na svoji barki, ki sem jo kupil, naivno misleč, da so predhodni lastniki naredili zadevo uporabno, sem že zamenja skoraj celo električno napeljavo. Spet menjati koncept polnjenja baterij mi je že mal odveč.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost